Desmuntamites: 6 falsos mites sobre l'epilèpsia

Desmuntem 6 falsos mites sobre l'epilèpsia

En la majoria dels casos no. És cert que algunes malalties que produeixen epilèpsia són hereditàries però aquestes són la minoria.

Menys del 5% dels pacients amb epilèpsia tenen crisis fotosensibles (que es desencadenen per llums o contrastos de llum intents) per tant la majoria dels pacients amb epilèpsia no tenen cap limitació per jugar a videojocs.

L'epilèpsia és una condició mèdica, associada a diferents malalties, que afecta les activitat elèctrica del cervell, però no necessàriament està vinculada a discapacitats intel·lectuals. Moltes persones amb epilèpsia porten vides completament normals i reeixides.

Hi ha diferents tipus d'epilèpsia i, per tant, hi ha una varietat de símptomes i tipus de crisis. Algunes persones poden tenir convulsions tòniques-clòniques generalitzades (anteriorment conegudes com a "gran mal"), mentre que altres poden tenir convulsions parcials que afecten només una part del cos o no tenir convulsions i presentar alteració de la consciència o de la percepció de la realitat.

És cert que l'epilèpsia és una condició mèdica crònica en la majoria dels casos. Encara que algunes persones poden viure com a epilèpsia de per vida, altres poden experimentar remissions o períodes perllongats sense crisis eplièptiques. A més, hi ha tractaments efectius disponibles que poden ajudar a controlar els símptomes en moltes persones.

Aquesta creença és completament falsa. Amb el tractament adequat i la gestió adequada de la condició, moltes persones amb epilèpsia poden treure vides completament normals, incloent-hi conduir, treballar i participar en activitats recreatives.

Servei de Neurologia amb la col·laboració de l'associació Si jo puc, tu també #epilep