Dissabte 8 de juny se celebrarà la primera caminada solidària a favor de la recerca en càncer cerebral

- Recerca

El Repte Solidari Only Step començarà a les 17.00 h davant de l’Auditori Fòrum CCIB i continuarà en direcció a Sant Adrià fins a la platja d’Ocata, al Masnou

Al final del recorregut, tindrà lloc un concert a la mateixa platja amb l’actuació del grup Dorigen, Judit Neddermann i altres convidats sorpresa

L’Hospital Universitari de Bellvitge i Only Postproduction, amb la col·laboració de l’IDIBELL, organitzen el proper dissabte 8 de juny el Repte Solidari Only Step, la primera caminada solidària a favor de la recerca en càncer cerebral. La caminada tindrà lloc entre la zona Fòrum de Barcelona i el Masnou, en un recorregut d’uns 10 km al costat de les platges.

Aquest projecte s’emmarca en el projecte musical solidari La Simfonia dels Herois i parteix d’una idea de la companyia Only Postproduction, que va participar en l’elaboració del documental sobre aquest projecte musical. Sota el lema Un euro = un pas, l’Hospital Universitari de Bellvitge i Only Postproduction proposen fer el dissabte 8 de juny tantes passes com diners s’aconsegueixin recollir per al càncer cerebral.

La caminada començarà a les 17.00 h a la plaça de Llevant de Barcelona, davant de l’Auditori Fòrum CCIB, però es recomana arribar al punt de trobada a les 16.30 h. Els participants sortiran en direcció a Sant Adrià per fer una ruta per la costa d’uns 10 km que es preveu cobrir en unes dues hores i mitja. El recorregut finalitzarà a la platja d’Ocata, al Masnou, amb una actuació del grup musical Dorigen, liderat pel doctor Andreu Gabarrós, amb la participació de Judit Neddermann i altres convidats sorpresa. Per promocionar la iniciativa, els organitzadors han difós per xarxes socials un vídeo on diversos ciutadans, entre els quals actors i músics coneguts, conviden a fer “un pas més” pel càncer cerebral.

Com participar-hi

Per participar a la caminada, es demana fer un donatiu mínim de 10 € a través d’un formulari d’inscripció (https://dona.idibell.cat/onlystep). Aquesta inscripció dona dret a obtenir una samarreta de la cursa, participar a la caminada i assistir al concert final. També s’ofereix a tota la ciutadania la possibilitat de col·laborar en aquesta iniciativa solidària només fent una aportació econòmica a través del mateix formulari, o bé, si es prefereix, la de col·laborar-hi només amb la compra de la samarreta. Els organitzadors també conviden els ciutadans a fer-se una fotografia amb el hashtag #unpasmes escrit a la sola de la sabata i compartir aquesta fotografia per les xarxes socials.

Un cop descomptades les despeses d’organització, tots els fons recollits es destinaran a la recerca en càncer cerebral a l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL).

La Simfonia dels Herois

La Simfonia dels Herois és un projecte posat en marxa pel neurocirurgià Andreu Gabarrós i nou dels seus pacients, amb el suport organitzatiu de l’Hospital de Bellvitge. En un inoblidable concert benèfic, La Simfonia dels Herois va reunir l’11 de maig de 2023 a l’escenari del Teatre Joventut de l’Hospitalet el grup de rock Dorigen i pacients i familiars de pacients músics operats de càncer cerebral per tal d’interpretar deu cançons d’homenatge composades per a l’ocasió per Gabarrós. Van ser secundats de manera altruista per l’orquestra del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona, les corals Gregal dels Lluïsos de Gràcia i del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, el presentador Jordi Hurtado i cantants i músics tan reconeguts com Ramon Mirabet, Manu Guix, Marina Rosell, Estopa, Gerard Quintana, Carles Benavent i Antonio Orozco. Les cançons van ser recollides en un disc i la iniciativa ha estat plasmada en un aclamat reportatge dirigit per Josep Serra i Marc Juan que recentment va ser emès pel programa Sense ficció de TV3. El reportatge és accessible, juntament amb la gravació del concert, des de la plataforma 3cat. Arran de l’èxit i l’impacte del projecte, actualment Gabarrós i el grup Dorigen estan iniciant una gira de concerts benèfics per Catalunya.

Més informació sobre el Repte Solidari Only Step

Inscripcions i donatius