02 juliol 2024

El Dr. Pere Cardona, coordinador de Patologia Neurovascular i de la Unitat d’Ictus del Servei de Neurologia, i el Dr. Xavier Pintó, de la Unitat de Lípids i Risc Vascular del Servei de Medicina Interna de l’Hospital de Bellvitge, han estat membres de l’equip redactor de la guia “Consens català sobre el control i maneig de la dislipèmia en prevenció secundària vascular”. Aquesta millorarà la vida i pronòstic dels pacients amb malaltia vascular arterioescleròtica (MVA).

02 juliol 2024

La iniciativa s’adreça a persones hospitalitzades al Servei de Psiquiatria, a més de pacients amb malalties somàtiques i problemes emocionals, addiccions comportamentals o trastorns alimentaris atesos pel Servei de Psicologia Clínica

Es posa en marxa una campanya de micromecenatge per captar fons per comprar regadores, ja que el rec serà manual, a més d’eines i planter

És una de les accions emmarcades en el programa global anual #12mesosXlaSalutMental de l’Hospital de Bellvitge

01 juliol 2024

Professionals de l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) han col·laborat amb investigadores de l'IDIBELL i de l'Institut Català d'Oncologia (ICO) en el descobriment d'un mecanisme que explica la resposta diferencial de les cèl·lules tumorals a diverses immunoteràpies. A més, han identificat biomarcadors que poden predir l'eficàcia d'aquests tractaments. Publicat a Nature Communications, aquest descobriment permetrà personalitzar el tractament del carcinoma de pell, millorant així la qualitat de vida dels pacients.

28 juny 2024

Onze estudiants de la Universitat de Monterrey (Mèxic) realitzen una estada acadèmica de quatre setmanes –del 17 de juny al 12 de juliol– al Campus Bellvitge en virtut d’un conveni subscrit amb la Universitat de Barcelona. En el marc d’aquesta estada, estan cursant l'assignatura “Ortopèdia–Reumatologia”, la qual els serà convalidada per la seva universitat un cop tornin a Mèxic.

28 juny 2024

El Comitè de Recerca de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha celebrat el 27 de juny la sessió de recerca en que ha lliurat una desena d’ajuts per diferents projectes i professionals del centre, a més de presentar els resultats de dos projectes de recerca finalitzats.

27 juny 2024

La Dra. Susana Jiménez, cap del Servei de Psicologia Clínica i de la Unitat de Joc Patológic i Addicions Comportamentals de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i investigadora de l’IDIBELL, ha estat una de las dos conferenciants convidades al Congrés Internacional de Recerca del Joc d’Atzar (Current Advances in Gambling Research-CAGR), celebrat a Amsterdam entre el 19 i el 21 de juny passats. En la seva intervenció, ha presentat una visió general de la recerca i la pràctica clínica que s’està fent a l’HUB al voltant dels trastorns lligats al joc