11 agost 2022

Professionals del Servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) han desenvolupat una nova tècnica de Latarjet artroscòpica que no utilitza metall per a la cirurgia de la inestabilitat d’espatlla. Aquest agost se n’ha fet una demostració en una retransmissió en directe des del centre hospitalari català per a un dels cursos internacionals de referència, el Rosario Complex Knee Shoulder (Rocks), a Argentina.

10 agost 2022

L’equip multidisciplinari de la Unitat de Cirurgia Trans ha estat el primer d’Europa en practicar aquesta intervenció quirúrgica de reassignació de gènere amb el robot Da Vinci el febrer de 2022.

09 agost 2022

El Servei de Medicina Nuclear-PET es reforça amb una gammacàmera SPECT-TC digital amb dotze detectors CZT digitals, la primera del seu tipus a l’Estat.

Formarà part del Centre d’Alta Precisió Diagnòstica juntament amb el primer PET/RM assistencial de la sanitat pública catalana.

Permetrà diagnosticar amb més precisió gràcies a una excel·lent millora en la qualitat de la imatge, que es deu a l’augment de la resolució i la sensibilitat, a més de la captació d’imatges en 3D

02 agost 2022

Les racions arribaran als col•lectius vulnerables de l’Hospitalet atesos per la Fundació La Vinya i la Fundació Àurea, gràcies a Pont Alimentari

Es preveu que la iniciativa tingui un impacte significatiu en la reducció del malbaratament alimentari

01 agost 2022

Professionals del Servei de Farmàcia i de Sistemes d’Informació de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) acaben de ser premiats en la darrera edició del “Laboratori d’Idees FarmaImpulso”.

El comitè científic ha decidit atorgar a l’HUB el segon premi al millor projecte innovador en farmàcia hospitalària.

29 juliol 2022

L’Hospital de Bellvitge estudia en assaig clínic l’eficàcia d’Efavirenz, un antiretroviral contra el VIH per al tractament de Niemann Pick tipus C.

El descobriment dels bons resultats del fàrmac en ratolins obre l’esperança que l’Efavirenz pugui pal•liar el deteriorament cognitiu i problemes d’aprenentatge i comportament.