Professionals de l’hospital practiquen controls i ofereixen consells saludables amb motiu del Dia Mundial de l’Ictus

Un any més, l’equip de la Unitat d’Ictus de l’Hospital Universitari de Bellvitge ha celebrat el Dia Mundial de l’Ictus –que se celebra aquest diumenge 29 d’octubre– organitzant una jornada adreçada als usuaris de l’hospital durant la qual han ofert consells sobre hàbits i alimentació saludable i han efectuat controls de la pressió arterial, la glucèmia i l’estat de les artèries.

El Dia Mundial de l'Ictus és un recordatori oportú de la importància de la prevenció i la conscienciació sobre aquesta malaltia que afecta milions de persones a tot el món. La Unitat d'Ictus del HUB, com a part del compromís constant amb la salut cerebral, ha dut a terme una sèrie d'activitats dissenyades per promoure la conscienciació i la prevenció d'aquesta malaltia. S'ha realitzat cribratge i educació per a la salut a 107 persones i s'han dut a terme 40 ecografies doppler.

El vestíbul de l’Hospital de Bellvitge ha esdevingut, així, l’escenari d’una campanya de prevenció en què infermeres i metges han recordat als visitants la importància de seguir uns hàbits de vida saludables i mantenir a ratlla els factors de risc vascular, com ara la hipertensió arterial, amb l’objectiu de prevenir l’aparició d’aquesta malaltia cada vegada més prevalent i amb més incidència en persones joves.

L’ictus és una alteració brusca de la circulació de la sang al cervell, produïda per l’obstrucció o el trencament d’una artèria. Això pot produir danys en determinades zones del cervell, cadascuna de les quals té una funció determinada, que poden deixar de funcionar. Així, doncs, per exemple, l’ictus pot afectar la parla, el moviment de les extremitats, la visió, entre d’altres, ja sigui d’una forma transitòria o més permanent.

A Catalunya, més de 13.000 persones ingressen cada any per ictus o als hospitals, de les quals la meitat poden tornar a fer vida independent en tres mesos. Un 15% moren i l’altre 35% dels pacients pateixen seqüeles limitants. Es calcula que una de cada sis persones patirà un ictus en algun moment de la seva vida.