La Dra. Roser Velasco, neuròloga de la Unitat de Neuro-Oncologia de l´ICO Hospitalet i l´Hospital Universitari de Bellvitge i investigadora de l´IDIBELL, ha codirigit la redacció d´una guia internacional de recomanacions sobre el maneig de les complicacions neurològiques associades a la teràpia amb cèl·lules CAR-T.
La Dra. Velasco ha participat com a experta en neuro-oncologia en el sí del Comitè d´harmonització de practiques i guies de la Societat Europea de Trasplantament de Sang i Medul·la Òssia (EBMT, en el seu acrònim anglès).
La guia pretén ser una referència adreçada a hematòlegs i neuròlegs d´arreu del món que permeti una identificació precoç i un maneig adequat de les neurotoxicitats menys comuns però potencialment molt greus associades a la teràpia amb cèl·lules CAR-T.
El treball ha estat publicat en el darrer número de la revista Lancet Oncology, una de les més prestigioses en l`àmbit de l´oncologia, amb la Dra. Roser Velasco com a coautora principal.
En aquest enllaç podeu veure la nova guia internacional