Bellvitge col·labora en la creació d’una guia de consens sobre el control de la dislipèmia per a l’Atenció Primària

- Formació

El Dr. Pere Cardona, coordinador de Patologia Neurovascular i de la Unitat d’Ictus del Servei de Neurologia, i el Dr. Xavier Pintó, de la Unitat de Lípids i Risc Vascular del Servei de Medicina Interna de l’Hospital de Bellvitge, han estat membres de l’equip redactor de la guia “Consens català sobre el control i maneig de la dislipèmia en prevenció secundària vascular”. Aquesta millorarà la vida i pronòstic dels pacients amb malaltia vascular arterioescleròtica (MVA).

Aquest document adreçat a professionals de l’Atenció Primària, del qual se n’han distribuït 10.000 exemplars per tot Catalunya, informa de manera efectiva sobre els límits del colesterol i altres molècules lipídiques en la prevenció secundària de MVA. La dislipèmia, l’alteració dels greixos en sang, afecta significativament la salut vascular, amb una prevalença de 168 casos per 1.000 habitants a Catalunya l’any 2017, segons les dades més recents disponibles.

L’objectiu principal d’aquest treball és proporcionar un document actualitzat basat en l’evidència més recent per millorar el maneig i seguiment dels pacients amb MVA. A més, estableix nous límits per al colesterol LDL i noves partícules lipídiques en pacients amb patologia vascular aterotrombòtica i inclou informació sobre els fàrmacs més utilitzats, així com sobre nous tractaments.

La guia ha estat consensuada per la Societat Catalana de Cardiologia, la Societat Catalana de Neurologia, la Xarxa d'Unitats de Lípids i Arterioesclerosi de Catalunya, l'Associació d'Infermeria Familiar i Comunitària i la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC).

Consulteu el document “Consens català sobre el control i maneig de la dislipèmia en prevenció secundària vascular”