El projecte Strack guanya el premi de la comunitat VBHC Prize 2024

- Innovació

Els premis Valued-Based Healthcare identifiquen aquells projectes amb un enfocament innovador en la creació de valor per als pacients, centrant-se en resultats tangibles, costos reals i una millora efectiva de la comunicació.

El projecte Strack ha guanyat el premi de la comunitat dels Valued-Based Healthcare 2024, que atorga el VBHC Center Europe, convertint-se en la iniciativa més votada popularment d’entre totes les que havien estat nominades. Strack és un projecte de seguiment del pacient durant la fase crònica post-ictus, liderat per l’Hospital de Bellvitge i desplegat a la Gerència Hospitalària Bellvitge-Viladecans i Atenció Primària Metropolitana Sud amb la col·laboració de Roche.

La votació del premi de la comunitat recull els vots en línia que es poden fer a la web del certamen i se sumen els vots dels participants a la cerimònia dels VBHC Prize 2024, que es va celebrar el 15 de maig. Durant l’acte, les iniciatives nominades van presentar els seus projectes durant dos minuts diverses vegades a grups petits de l’audiència i van respondre totes les preguntes.

300 pacients monitoritzats

Gràcies al millor control dels paràmetres clínics, analítics i biomètrics dels pacients que han patit un ictus en els dotze mesos anteriors, es redueixen reingressos i visites, augmenta l’adherència al tractament, millora la rehabilitació física i cognitiva, i es facilita la presa de decisions i la coordinació entre dispositius assistencials. Des de la posada en marxa del projecte Strack el 2021, 300 pacients estan essent monitoritzats.

El Premi Value-Based Health Care

El Premi Value-Based Health Care (Medicina Basada en el Valor) identifica aquells projectes que han adoptat un enfocament innovador en la creació de valor per als pacients, centrant-se en resultats tangibles, costos reals i una millora efectiva de la comunicació. Anualment, s’atorga el Premi VBHC a una iniciativa considerada excel·lent, i dona visibilitat a tot Europa a aquestes iniciatives disruptives.