Una fotografia realitzada per infermeria d’esclerosi múltiple guanya el primer premi a la SEDENE 2023

Cuidando con ciència y corazón, aquest és el títol de la imatge amb la que l’equip d’infermeria de la Unitat d’Esclerosi Múltiple (EM) ha guanyat el primer Premi de Fotografia del 30è congrés anual de la Sociedad Española de Enfermería Neurológica, celebrat a València els dies 2i 3 d’aquest mes de novembre.

La fotografia, realitzada per la infermera Isabel León mostra l’abraçada entre la seva companya Sílvia Macho i una pacient de la Unitat d’Esclerosi Múltiple en el decurs d’una consulta a l’Hospital de Belllvitge (HUB).

“Es tracta d’una pacient que porta mots anys amb nosaltres i la foto només mostra una acció que fem habitualment a la consulta, però que no es veu de portes enfora, i volíem transmetre una emoció, la sensibilitat infermera que va més enllà de l’atenció sanitària estricta”, explica Sílvia Macho.

En aquesta línia, la seva companya Isabel León afegeix que és precisament aquesta alta capacitat sensitiva infermera la que propicia “que oferim una cura emocional de qualitat, que permet identificar com el pacient percep la malaltia, el procés i el tractament, que per portar-se a terme necessita mantenir una escolta activa, ser atents i estar ‘disposats a tocar’, generant un tracte individualitzat i humanitzat”.

Vegeu la imatge sencera:Cuidando con ciència y corazón.pdf