El projecte Strack, un dels protagonistes de les Jornadas Nacionales de Innovación y Salud en Andalucía

- Innovació

El Dr. Pere Cardona i Maria Jesús Torres, director del Programa Neurovascular i la Unitat d’Ictus de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i directora de Sistemes d’Informació de la GTMS, respectivament, han presentat l’experiència del projecte Strack a la 30ª edició de les jornades, que s’han celebrat entre els dies 4 i 6 d’octubre a Torremolinos (Màlaga), organitzades per la Sociedad Española de Informática de la Salud.

El nou model d’atenció i seguiment integral del pacient durant els 12 mesos següents a un ictus, que utilitza eines de seguiment remot i personalitzat que es combinen amb les visites presencials i l’autocontrol de diversos paràmetres per part del pacient, ha estat un dels 14 casos que s’han estudiat de forma exhaustiva durant les jornades com a model d’aplicació de la digitalització i integració de dades per fer evolucionar el sistema de salut a nivell estatal en base a criteris de solidaritat, equitat, universalitat i qualitat.

En la presentació del projecte Strack, que aten unes 350 persones l’any, també ha participat Esther Argüelles, de Roche Diagnostics, empresa que es va adjudicar el procés de compra pública per desenvolupar l’Strack. El projecte posa a l’abast dels pacients dispositius per a l’autocontrol de factors de risc cardiovascular, com ara diabetis, hipertensió, fibril·lació auricular, dislipèmia, obesitat o insuficiència cardíaca.

El programa Strack s’emmarca en el programa de Projectes de Compra Pública d’Innovació dins el Sistema Sanitari Integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT), i està subvencionat pel Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

El programa Strack se enmarca en el programa de Proyectos de Compra Pública de Innovación en el Sistema Sanitario Integral de utilización pública de Cataluña (SISCAT), y está subvencionado por el Programa Operativo del Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER).