Desmuntamites: 5 falsos mites sobre la teràpia electroconvulsiva

Desmuntem falsos mites sobre la teràpia electroconvulsiva

Encara que la ECT pot ser altament efectiva per a certs trastorns mentals, no és una solució definitiva per a tots els pacients. Cada cas és únic i els beneficis i els riscos de la ECT han de ser avaluats individualment per un equip de professionals de la salut mental.

La ECT no és només per a casos greus o d'emergència. També pot ser una opció de tractament per a persones amb trastorns depressius majors resistents al tractament o altres trastorns mentals greus que no responen a altres formes de teràpia.

Els estudis científics han demostrat que la ECT moderna és segura i no causa danys cerebrals permanents. Si bé és cert que la ECT pot causar efectes secundaris temporals com la pèrdua de memòria a curt termini, aquesta sovint és reversible i disminueix amb el temps després del tractament.

La ECT es realitza sota anestèsia general i amb relaxants musculars, de manera que el pacient no experimenta dolor ni malestar durant el procediment. Molts pacients informen que la seva experiència amb la ECT és relativament benigna i que els beneficis superen els riscos i els inconvenients.

Tot i que en el passat la ECT va ser utilitzada en circumstàncies controvertides i fins i tot abusives, avui en dia la ECT es realitza en entorns mèdics controlats i és un procediment segur i efectiu per a certs trastorns mentals greus, com ara la depressió major resistenta al tractament.

Servei de Psiquiatria

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: