L’Hospital de Bellvitge participa en una cimera europea sobre obesitat infantil

- Formació

El Dr. Fernando Fernández Aranda, coordinador de la Unitat de Trastorns de la Conducta Alimentària (TCA) de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), investigador de l’IDIBELL i catedràtic de la UB, ha moderat una de les taules de treball de la reunió europea d’alt nivell sobre obesitat infantil, organitzada pel Ministeri de Sanitat a Palma de Mallorca els passats 16 i 17 d’octubre

El psicòleg clínic de l’HUB ha estat l’encarregat de moderar una taula sobre bones pràctiques i mesures innovadores (reguladores, escolars, urbanístiques, de comunicació i digitals) per tal de tenir cura del benestar emocional i la qualitat de les hores de son dels infants.

Estructurada en diferents grups de treball, la reunió ha tingut com a objectius avançar en la definició d’un marc integral intersectorial per reduir l’obesitat infantil; promoure la difusió i l’aprenentatge conjunt a partir de bones pràctiques de promoció d’hàbits saludables per a infants i adolescents i contribuir a la creació d’una gran aliança europea de múltiples actors institucionals, científics i socials per a la reducció dels índexs d’obesitat infantil.

La reunió s’emmarca en les activitats promogudes pel govern espanyol en la seva Presidència de torn del Consell de la Unió Europea. Espanya, junt amb d’altres països del sud d’Europa, està entre els estats de la Unió Europea amb una major prevalença de l’obesitat i el sobrepès infantil. Per aquesta raó, ha situat aquest problema de salut pública entre les seves prioritats de la seva presidència del Consell de la UE en aquest segon semestre de 2023. Val a dir, que cap dels països de la UE està en disposició d’assolir l’objectiu de frenar l’augment de l’obesitat, fixat per al 2025.

L’obesitat, que té un origen multicausal i complex (intervenen factors biològics, psicosocials, d’estil de vida, sociodemogràfics i ambientals), ha assolit proporcions epidèmiques a Europa (1 de cada 3 infants en edat escolar pateix obesitat o sobrepès). Aquesta situació és especialment greu tenint en compte que l’obesitat no només afecta a la salut física, mental i social immediata de l’infant, sinó que augmenta les possibilitats de patir d’altres malalties en edat adulta.