30 setembre 2022

Els resultats clínics del projecte d’innovació Ritmocore han superat les expectatives inicials, esdevenint un cas d’èxit europeu de compra basada en valor. Aquest setembre han tingut lloc dos importants esdeveniments, el Final Project Day, de caràcter divulgatiu, i el Final Project Review orientat a l’avaluació del projecte. Amb aquestes fites, es clou l’etapa finançada pel programa Horizon 2020 de la Unió Europea.

29 setembre 2022

L'evolució i l'estat actual de les cures infermeres han centrat la xerrada de Marta Tapia i Jordi Adamuz, professionals d'infermeria de l'Hospital de Bellvitge, al Casal de la Gent Gran de Provençana de l'Hospitalet.

La conferència forma part del cicle de xerrades de divulgació científica que l'HUB ha organitzat durant tot aquest any a l'Hospitalet i el Prat de Llobregat per celebrar el seu 50è aniversari.

29 setembre 2022

Ho han comprovat a partir de l’estudi de l’evolució de la segona mostra de pacients més nombrosa al món, tractats i seguits per un equip multidisciplinari a Bellvitge des de l’inici del programa el 2007.

Els resultats apunten que, a més de reduir els símptomes obsessius, el tractament disminueix l’ansietat i la depressió en aquests pacients.

28 setembre 2022

Al llarg de la setmana del 3 al 8 d’octubre gimcanes, xerrades, vistes i moltes altres activitats acostaran la ciència del Campus Bellvitge a la ciutadania.

Dissabte, durant la jornada de portes obertes, activitats per a totes les edats posaran punt final a aquesta gran festa.

Al portal web sinergia.l-h.cat s’hi estrenaran set monòlegs científics de la sèrie Stand-up Science, tres càpsules de recerca Quinaciència! i quatre Tapes d’Innovació.

28 setembre 2022

La IX edició del Curs de Cirurgia del Càncer de Mama de l’Hospital de Bellvitge s'ha centrat en el valor de la cirurgia com a tractament primari i com a eina d’estadificació per decidir el tractament oncològic posterior.

Per primera vegada, el curs ha tingut un significatiu seguiment a Sudamèrica gràcies al seu format híbrid presencial-virtual.

23 setembre 2022

Des del seu Bellpuig natal, Jaume Berengué va arribar a Barcelona a finals dels anys 60. Recorda que la ciutat el va acollir amb els braços oberts, “va ser un amor a primera vista que encara perdura”. Va començar a treballar a l’Hospital de Bellvitge com a zelador mentre estudiava Infermeria, però un màster de gestió cultural el va posar en el camí que el portaria a la creació, l’any 1989, de Bellvitge Art. Fins a l’any 2015, des de Bellvitge Art es van impulsar centenars d’exposicions i activitats culturals que han deixat una profunda empremta.