Eva Blázquez, fisioterapeuta de la Unitat de Cures Intensives del Servei de Rehabilitació de l’Hospital Universitari de Bellvitge, ha estat nomenada nova presidenta de la Societat Catalano-Balear de Fisioteràpia (SCBF).

El treball de la UCRI amb teràpies respiratòries no invasives ha estat cabdal per reduir l’impacte de la pandèmia en els pacients amb pneumònia greu.

Els professionals de la unitat han atès més de 500 pacients durant el 2020.

Talents està impulsat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i hi col·laboren l’Hospital Germans Trias i Pujol, l’Hospital Clínic de Barcelona, Vall d’Hebron Institut d’Oncologia i, enguany, s’hi afegeix l'Hospital de Bellvitge.

El projecte, liderat per la Dra. Carmen Ardanuy i el Dr. Jordi Càmara, descriu l’impacte de la introducció de les vacunes pneumocòcciques conjugades en la multirresistència antibiòtica.en Streptococcus pneumoniae durant els darrers 25 anys.

Jordi Ramos Ruiz serà l’autor d’una investigació històrica sobre el paper referencial de l’Hospital de Bellvitge en l’àmbit de l’assistència, la recerca i la docència sanitàries, un dels temes proposats en la 35a edició de les Beques L’Hospitalet.

La teràpia tèrmica de vapor d'aigua no requereix anestèsia general, el que evita l'ingrés hospitalari. Es tracta d’una patologia que afecta al voltant d’un 50% dels homes a partir dels 50 anys.