Les passejades terapèutiques comencen a caminar

Grups d’entre 10 i 12 pacients del Servei de Psiquiatria participen en les passejades terapèutiques que s’organitzen entre dos i tres vegades a la setmana prenent com a punt de partida i arribada l’Hospital de Bellvitge.

La iniciativa pretén promoure els hàbits saludables i la interacció social, tot reduint el risc d’aïllament i afavorint xarxes de suport, així com el coneixement de l’entorn del Delta del Llobregat més proper a l’hospital.

Acompanyats per personal d’infermeria de planta i TCAI, pacients en hospitalització voluntària participen en les rutes de senderisme, d’una hora més o menys de durada, que serveixen també per descobrir el patrimoni històric i els espais singulars de l’entorn.

En aquest sentit, cal destacar que fa pocs dies s’ha posat en marxa una activitat vinculada a la fotografia, que anima als participants a les caminades a prendre imatges dels racons que més els hi agraden de la ruta, així com de les frases escrites en els nombrosos grafitis que es poden trobar. Un recull de les millors fotografies s’exposarà al Servei de Psiquiatria i a Consultes Externes.

Les passejades terapèutiques són una de les nombroses activitats que integren el programa de 12 mesos x la Salut Mental, tot un calendari d’accions i iniciatives per afavorir la millora de la salut mental i el benestar emocional de pacients, familiars i professionals de l’hospital en el decurs d’aquest 2024.

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: