El Col·legi de Metges de Barcelona reconeix sis professionals de l’HUB amb els Premis d’Excel·lència 2023

- Certificacions

El Col·legi de Metges de Barcelona (CoMB) ha reconegut amb els Premis a l’Excel·lència 2023 a sis professionals de l’Hospital Universitari de Bellvitge. Els guardons es concedeixen des del 2004, a criteri de jurats constituïts per metges i metgesses de prestigi, i posen en valor trajectòries basades en l’honestedat, el compromís, l’altruisme, la integritat, la feina ben feta i l’excel·lència.

El Dr. Francesc Formiga, director del Programa de Geriatria del Servei de Medicina Interna de l’HUB, ha estat guardonat en la categoria de Recerca Biomèdica. La cap del Servei de Psiquiatria de l’HUB, la Dra. Mª del Pino Alonso, ha rebut el reconeixement en l’àmbit d’Altres Àmbits Assistencials. La Dra. Isabel Català, cap de secció del Servei d’Anatomia Patològica fins a la seva jubilació, ha estat premiada amb el Premi a l’Excel·lència en la categoria d’Educació Mèdica. A més, la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de l’Àrea Metropolitana Sud de l’ICS fins a la seva jubilació, i el Dr. Víctor Mayoral, cap de la Unitat de Dolor de l'HUB, han estat reconeguts en l’àrea d’Humanitats, Cooperació i Gestió. Per últim, el Dr. Andreu Gabarrós, cap del Servei de Neurocirurgia, ha rebut el Premi a l’Excel·lència en la categoria de Medicina d’Atenció Hospitalària.

Precisament, el Dr. Gabarrós ha intervingut a l’acte de lliurement, celebrat a l’Auditori Axa de Barcelona, com a representant dels 53 metges i quatre equips assistencials premiats en l’edició d’enguany. “El nostre compromís amb les persones que tractem és el que ens honora com a professionals", ha remarcat Gabarrós durant el seu discurs, afegint que aquests Premis a l’Excel·lència els esperonen a seguir endavant.

Per altra banda, també han rebut el reconeixement cinc professionals de l'Atenció Primària Metropolitana Sud. En la categoría de Medicina d’Atenció Primària han estat guardonades la Dra. M. Dolors Daura Llop, del CAP Sant Sadurní d’Anoia, la Dra. Sara Freixedas Berges, de l’EAP Penedès Rural / Alt Penedès, la Dra. Yolanda Randó Matos, del CAP Florida / L’Hospitalet, i la Dra. M. Eugènia Rigual Ros, de l’EAP Ribes – Olivella. En el cas de la Dra. Mercedes Liras García, del PADES SAP Delta, ha estat premiada en la categoria d’Altres Àmbits Assistencials.

L’edició d’enguany dels Premis a l’Excel·lència 2023 ha estat dedicada al metge Albert Jovell, traspassat fa deu anys. A la cerimònia de lliurament dels premis, a banda del Dr. Gabarrós, han participat el president del CoMB, Jaume Padrós, i els vicepresidents Elvira Bisbe i Jaume Sellarès.