La Dra. Mª del Pino Alonso, nova cap del Servei de Psiquiatria

La Dra. Mª del Pino Alonso Ortega ha estat nomenada nova cap del Servei de Psiquiatria de l’Hospital Universitari de Bellvitge en substitució del Dr. Josep Manuel Menchón Magriñá, que deixa el càrrec amb motiu de la seva jubilació.

La Dra. Alonso és metge psiquiatra, professora associada de la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona i investigadora del Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental (CIBERSAM). En els darrers vint-i-cinc anys, ha desenvolupat la seva tasca assistencial i de recerca com a responsable del Programa de Trastorn Obsessivocompulsiu (TOC) del Servei de Psiquiatria de l'Hospital de Bellvitge, centrat a estudiar les causes i el tractament del TOC, amb especial interès en els factors que permeten conèixer el pronòstic a llarg termini i les formes especialment greus d'aquesta patologia.

És autora de 131 articles internacionals sobre el TOC, centrats en aspectes clínics de la malaltia, així com en els factors genètics i de neuroimatge que predisposen a patir-la. Ha dirigit quatre tesis doctorals sobre el TOC i dirigeix en aquest moment tres noves tesis sobre el tema. També ha escrit diversos capítols en llibres nacionals i internacionals sobre el TOC i és investigadora principal des de 2007 de cinc projectes finançats per l’Instituto de Salud Carlos III (ISCIII) per estudiar el trastorn obsessiu i un projecte recentment finançat per la Fundació La Marató.

A més, des del 2009 la Dra. Alonso ha estat beneficiària en cinc ocasions del Programa d'Intensificació de l'Activitat Investigadora en el Sistema Nacional de Salut, finançat per l'ISCIII. És membre dels principals grups i consorcis internacionals d'estudi del TOC, incloent-hi els grups de treball sobre TOC del Psychiatric Genetics Consortium (PGC) i d'ENIGMA (grup internacional d'estudi de neuroimatge en trastorns mentals). També presideix l'Associació TOC2.0 de Barcelona, d'afectats i familiars amb TOC, i col·labora activament en propostes i activitats de difusió que ajudin a incrementar la visibilitat en la societat d’aquest trastorn.

El nomenament de la Dra. Alonso contribuirà a afavorir el desenvolupament del Model d'Integració Territorial de la Salut Mental de la Gerència Territorial Metropolitana Sud, un ambiciós projecte que cerca garantir una atenció integral i d'excel·lència en l'àmbit de la Salut Mental en el nostre territori.