El Health BioClúster es presenta com una aliança per liderar la recerca i la innovació en salut al sud d’Europa

- Innovació

Divendres 24 de novembre es va presentar el Bioclúster d’Innovació i Salut en un acte organitzat per l’agència d’inversió Barcelona&Partners i celebrat a l’Hospitalet de Llobregat “El nou Health Bioclúster és alhora una oportunitat i un repte per a l’ecosistema biosanitari de Bellvitge”, va afirmar la Dra. Cristina Capdevila, gerent de la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS.

La Dra. Capdevila va fer èmfasi en la necessitat de “potenciar i consolidar” l’ecosistema de la salut en tres àmbits prioritaris: salut digital i dades, medicina personalitzada i tecnologies eficients i economia del coneixement. “El Bioclúster d’Innovació i Salut ha de permetre avançar en el projecte de Green Campus, amb la incorporació de zones verdes a l’entorn sanitari, així com millorar la capacitat d’atracció d’empreses biomèdiques, farmacèutiques i d’innovació i recerca”, va ressaltar la gerent de la GTMS que, per referir-se als possibles efectes del projecte, va esmentar l’arribada del Museu Guggenheim a Bilbao i el retorn que ha generat per a l’àmbit cultural de la ciutat i la resta del País Basc.

Cristina Capdevila també va posar en valor la gran capacitat assistencial, amb més de 10.000 professionals, de la Smart Health Community, un projecte impulsat pel clúster biomèdic de Bellvitge amb la vocació de promoure una economia basada en la innovació i el coneixement del territori metropolità. "Estem creant una comunitat intel·ligent en salut que ens dona unes oportunitats que produeixen valor i permeten un impacte en salut i econòmic. Els nostres pilars són els ciutadans i l'ús intel·ligent de les dades", va apuntar, per la seva banda, Gabriel Capellá, director de l'IDIBELL.

“Una aliança per liderar la recerca i la innovació en salut al sud d’Europa” va ser el lema escollit per a la presentació del Bioclúster d’Innovació i Salut, presidida per les alcaldesses de L’Hospitalet, Núria Marín, i Esplugues, Pilar Díaz. S’estima que el projecte generarà 50.000 llocs de treball, facilitarà la retenció de talent i potenciarà el sector biomèdic i de la salut. A més, des del desembre de 2022, el Health BioClúster és considerat “projecte estratègic de país” per part del Govern de la Generalitat, el que suposa un consens institucional decisiu.

Durant l’acte, Robert Fabregat, director general del Biocat, va destacar el lideratge català en biotecnologia i assajos clínics, alhora que va ressaltar el paper estratègic del BioClúster en l’enfortiment de l’ecosistema de les ciències de la vida i la salut. “Incorpora espais i talent a l’oferta del país i garanteix situar la qualitat de vida de la ciutadania al centre de les prioritats”, va concloure Fabregat.