Acord de futur per impulsar i consolidar el projecte del BioClúster d’Innovació i Salut

Els ajuntaments de L’Hospitalet i d’Esplugues, l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’IDIBELL, l’ICO, l’Hospital de Sant Joan de Déu i la Universitat de Barcelona han signat un conveni de cooperació, col·laboració i coordinació per sol·licitar ajuts destinats a la consecució del projecte.

El BioClúster, serà l’actor principal del nou PDU Biopol’H, que generarà 30.000 llocs de treball i tindrà un impacte sobre el PIB de Catalunya de 4.400 milions d’euros.

El Bioclúster d’Innovació i Salut fa un pas més cap endavant. Els ajuntaments de L’Hospitalet i d’Esplugues, l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL), l’Institut Català d’Oncologia (ICO), l’Hospital de Sant Joan de Déu i la Universitat de Barcelona han signat un acord de futur per impulsar i consolidar el projecte. Es tracta d’un conveni de cooperació, col•laboració i coordinació per a la sol·licitud d’ajuts destinats a la consecució del projecte.

El grup promotor del hub biosanitari ha acordat també la creació de la Comissió de Seguiment i Coordinació de l’acord, que es reunirà de forma trimestral, per analitzar la seva evolució.

Totes les entitats i administracions signants han treballat en els darrers anys en el projecte del BioClúster d’Innovació i Salut, amb l’objectiu comú de millorar el sistema d’innovació de salut de Catalunya, integrant institucions locals i sanitàries de l’àrea metropolitana sud i, alhora, potenciant socialment, econòmicament i sanitàriament el territori que les acull.

Així doncs, s’ha treballat per impulsar la innovació en salut i per reforçar econòmicament el sector, la recerca, la generació de coneixement i la transferència de tecnologia al sector productiu, així com l’especialització intel·ligent del territori en medicina personalitzada i la transformació digital, amb la millora de les competències per reduir la bretxa digital. I ara, tota aquesta feina es veu reflectida en aquest acord de futur que permetrà anar tots a l’una, i no només en la gestió dels projectes, sinó també en la sol·licitud d’ajuts econòmics com, per exemple, els fons Next Generation de la Unió Europea.

El BioClúster d’Innovació i Salut, que estarà situat a l’avinguda de la Granvia, és un projecte estratègic de país que afavorirà una nova economia basada en la innovació i el coneixement, punt d’atracció de laboratoris i noves empreses de biomedicina que s’instal·laran al hub biosanitari de L’Hospitalet i Esplugues de Llobregat. El projecte, en el marc del PDU Biopol’H, generarà 30.000 llocs de treball directes; tindrà un impacte de 4.400 milions d’euros, l’1,82 % del PIB total de Catalunya, i es convertirà en la capital biomèdica del sud d’Europa.