16 iniciatives transformadores es desplegaran a la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS en el marc del projecte DAIPO

- Innovació

Equips de l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital de Viladecans i l’Atenció Primària Metropolitana Sud treballaran en xarxa per al seu desplegament.

S’ha creat l’Oficina de Gestió de Projectes de la GTMS per acompanyar els equips clínics en l’execució d’aquests projectes d’innovació.

El projecte DAIPO, acrònim de “Noves capacitats i transformació digital en l’atenció integrada a pacients amb patologies complexes”, és un pas més cap a la transformació digital de l’assistència sanitària a l’àrea Metropolitana Sud de l’Institut Català de la Salut (ICS), aportant valor a pacients i professionals i en línia amb l’estratègia d’aposta de la Gerència Territorial Metropolitana Sud (GTMS) per la salut digital. Fins al desembre de 2025, es destinaran 8,7 milions d’euros per executar 16 iniciatives transformadores.

Aquestes 16 iniciatives transformadores que engloba el projecte DAIPO beneficiaran la població amb malalties amb necessitats de rehabilitació, malalties cròniques complexes, malalties neurodegeratives, malalties agudes complexes i cronicitat. Entre aquests, s’hi inclouen projectes de rehabilitació territorial, obesitat mòrbida, esclerosi múltiple, ELA, demències o ferides cròniques.

El projecte DAIPO compta amb el treball integrat entre els equips dels dispositius de la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS: l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital de Viladecans i l’Atenció Primària Metropolitana Sud. “El compromís és total perquè aquests projectes es desenvolupin i així satisfer les necessitats dels pacients”, ha assegurat la Dra. Montserrat Figuerola, gerent territorial.

Els propers passos del projecte DAIPO s’han presentat en un acte a la sala d’actes de l’Hospital de Bellvitge. “DAIPO segueix l’estratègia d’Innovació de la GTMS, que s’enfoca en tres pilars: l’atenció integrada, l’apoderament dels pacients i les famílies, i l’ús intel·ligent de les dades per generar informació per a la gestió, la planificació i l’avaluació, a més de generar algoritmes d’Intel·ligència artificial”, segons la directora d’Estratègia, Innovació i Avaluació de la GTMS, la Dra. Encarna Grifell, en la introducció de la sessió. “El nostre objectiu és millorar els resultats en salut, en qualitat de l’atenció i seguretat dels pacients, l’experiència del pacient i la seva qualitat de vida, i també tenir un impacte en els professionals i l’organització”, ha detallat la Dra. Glòria Torras, responsable de Desenvolupament de la Innovació de la GTMS.

Nova Oficina de Gestió de Projectes

“La missió de l’Oficina de Gestió de Projectes (OGP) és acompanyar els i les professionals líders dels projectes d’innovació a implementar les iniciatives”, segons ha explicat Carmen Santamaria, responsable d’aquesta nova estructura de gestió de la innovació pionera al sector sanitari.

L’OGP comptarà amb nous perfils de Project Managers que es coordinaran amb els diferents líders de la GTMS per tal de donar seguiment als diferents components dels projectes, incloent la reenginyeria de processos i experiència del pacient, els continguts digitals i multimèdia, el sistema de la plataforma de suport a les sessions clíniques, l’equipament assistencial, tecnologia i sistemes d’informació, així com tot el procés de gestió del canvi que permeti la implementació dels pilots.

L’execució de les 16 iniciatives transformadores en el marc del projecte DAIPO s’estendrà fins a desembre de 2025. Aquest 2023 es troben en fase de disseny i implementació que es prolongarà durant el 2024 i el 2025 juntament amb l’execució dels pilots.