Socialment Responsables

La Responsabilitat Social Corporativa és una forma de liderar les organitzacions basada en la gestió sostenible dels impactes que l'activitat genera sobre els seus usuaris, treballadors, comunitats locals, medi ambient i, en general, sobre la societat.

Quatre grans eixos d'actuació: organització, persones, medi ambient i comunitat.

La Responsabilitat Social Corporativa (RSC) no només apel·la a l'ètica individual de les persones que componen les organitzacions, sinó en l'organització en sí mateixa, en els seus processos, impactes i gestió.

El 25 de setembre de 2015, els líders mundials van adoptar l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de la ONU, un conjunt de 17 d'objectius globals  que estableixen que l'erradicació de la pobresa ha d'anar de la mà d'estratègies que fomentin el creixement econòmic i abordin una sèrie de necessitats socials com l'educació, la sanitat, la protecció social i les perspectives laborals, alhora que es combat el canvi climàtic i es protegeix el medi ambient. Aquests objectius es coneixen com els Objectius per al Desenvolupament Sostenible (ODS) i cadascun d’ells té metes específiques que s'han d'assolir en els pròxims anys.

Des de la Responsabilitat Social Corporativa de l'Hospital de Bellvitge i en el marc del Pla RSC 2021-23 contribuïm a assolir 11 dels 17 ODS.

Les diferents accions les englobem en 4 grans eixos d'actuació:

La Responsabilitat Social Corporativa
es resumeix biennalment en una memòria

rsc ics

Institut Català de la Salut
Pla de responsabilitat social corporativa 2024-2025

Els objectius principals del Pla d’RSC 2024-2025 de l'ICS són establir l'RSC, fer-ne un seguiment i una avaluació periòdica i transparent per promoure una empresa sostenible, solidària i saludable, a partir de l’autoconeixement i de la responsabilitat col·lectiva de totes les persones que formen part de l’empresa de salut més important de Catalunya.

Cal un compromís real per ser una institució de referència també en RSC, i ser pioners a desenvolupar-la i difondre-la. Aquest Pla d’acció posa al centre de la institució a professionals, pacients i ciutadania, que són els grups d’interès amb més pes en l’activitat de l’entitat, amb un model assistencial basat en la participació i un sistema sostingut pels valors.

Pla de Responsabilitat Social Corporativa de l'ICS

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: