L’Hospital Universitari de Bellvitge i Ferrer col·laboren per promocionar la innovació en l’àmbit de la salut

- Innovació

L’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i la companyia farmacèutica catalana Ferrer han anunciat avui la signatura d’un conveni de col·laboració per promoure la innovació en l’àmbit de la salut i l’atenció integrada, centrada en les persones i la sostenibilitat del sistema.

El conveni l’han signat la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de l’Àrea Metropolitana Sud de l’Institut Català de la Salut (ICS) i de l’HUB, i Ricardo Castrillo, Chief Commercial Officer de Ferrer.

L’àmbit de la col·laboració entre l’Hospital Universitari de Bellvitge i Ferrer se centrarà en els pilars estratègics del Model de Innovació de la Gerència Territorial Metropolitana Sud (GMTS), l'òrgan creat per l'Institut Català de la Salut (ICS) amb la finalitat de gestionar l'atenció hospitalària i l'atenció primària dins del seu àmbit territorial d'influència, i que inclou l'Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital de Viladecans i l’Atenció Primària Metropolitana Sud:

• Gestió de la Innovació
  • Ecosistema de la Innovació
  • Cultura de la Innovació

Segons la Dra. Montserrat Figuerola, “a l’Hospital de Bellvitge i l’àrea Metropolitana Sud de l’ICS apliquem un model obert d’innovació en què la generació de xarxa col·laborativa amb entitats i institucions innovadores és clau per aportar idees, eines tecnològiques i solucions de valor, sempre amb el pacient com a brúixola i amb una visió d’integració assistencial. Acords com aquest representen un impuls per aconseguir-ho i satisfer necessitats de salut a l’atenció primària, hospitalària i comunitària”.

Per la seva banda, Ricardo Castrillo, ha afirmat que “aquest tipus de col·laboracions van molt en línia amb el propòsit de Ferrer de generar un impacte positiu a la societat, ja que contribueixen a connectar els principals agents de l’àmbit de la salut, permeten establir projectes de col·laboració i faciliten la construcció de ponts per tal de codissenyar solucions innovadores que acaben tenint un efecte positiu en el conjunt de les persones”.

Totes dues parts es comprometen a desenvolupar espais de coordinació per proposar iniciatives i projectes en comú que portin a solucions innovadores, així com a difondre i generar nou coneixement i solucions compartides que incorporin els aspectes més innovadors d'un nou model d'atenció integrada i centrada en les persones. Per la seva part, Ferrer es compromet a aportar connexions, coneixement de l’ecosistema, metodologies i espais de treball en el procés de desenvolupament de les idees de innovació que es prioritzin de manera conjunta i que es materialitzen en processos de co-creació.

A més, el laboratori també ajudarà l’Hospital a connectar amb les startups/empreses que facilitin portar al mercat els projectes d’innovació i a oferir la possibilitat que els professionals de la GTMS-ICS puguin assistir i participar en les diferents activitats organitzades pel Living Lab by Ferrer com cafès temàtics, Living Days, tallers i sessions d’innovació, etc.

El Living Lab by Ferrer és un espai d’innovació col·laborativa que té per objectiu crear comunitat posant en contacte diferents actors del sector de la salut per identificar reptes i co-crear solucions amb professionals sanitaris i altres agents implicats. És el projecte a través del qual es vehicularà principalment la col·laboració entre totes dues entitats.