Organització

Treballem amb un model de governança basat en la transparència i el compromís per crear una organització ètica i socialment responsable.

Accions destacades

• Codi ètic

• Acreditacions i reconeixements

• Treballem en xarxa

• Manual de Bones Pràctiques

• 12 mesos per la Salut Mental

Codi ètic

codi etic

El Codi Ètic de l’Hospital Universitari de Bellvitge és una guia de conducta i compromís que pren com a bases el respecte i la responsabilitat, actituds fonamentals en les relacions humanes i en la pràctica diària.

Aquesta guia també vol ser un referent per a totes les persones que hi treballem, tant pel que fa a les actuacions envers els malalts que atenem i la societat que ens envolta, com en les relacions professionals que establim entre nosaltres.

L’hospital té com a objectiu principal respondre a les necessitats assistencials de la seva població,seguint l’excel·lència professional i la innovació com a guia. Volem oferir qualitat de servei, coneixement i sostenibilitat, tot treballant amb honestedat i coherència, i tenint en compte els valors de la institució.

Consulta el codi ètic

Acreditacions i reconeixements

Els serveis de l'Hospital de Bellvitge són reconeguts amb acreditacions externes per la seva excel·lència o singularitat. Aquestes avaluacions, nacionals i internacionals, posen en valor la tasca que s'hi desenvolupa.

Acreditacions ERN (European Reference Network), designades per la Comunitat Europea són xarxes virtuals de prestadors d'assistència sanitària d'arreu d'Europa amb la missió de facilitar el debat sobre afeccions i malalties rares o complexes que requereixin un tractament molt especialitzat i una concentració de coneixements i recursos. L'HUB està acreditat com a membre de 3 ERN.

Acreditacions CSUR (Centres, Serveis i Unitats de Referència) és una acreditació que atorga el Ministeri de Sanitat, per mitjà de l’Agència de Qualitat, quan un centre reuneix les condicions adequades per tractar determinades patologies complexes. L’HUB està acreditat com a CSUR en 13 patologies.

Acreditacions UEC (Unitats d'Expertesa Clínica) són equips acreditats pel Servei Català de la Salut com a unitats funcionals amb experiència i coneixement en l’atenció a una malaltia o grup de malalties minoritàries. L'HUB està acreditat com a UEC en 7 patologies.

Acreditacions d'excel·lència, són aquelles acreditacions internacionals o nacionals que acrediten la qualitat de l'assistència i la gestió. Actualment, l'Hospital de Bellvitge disposa de 18 acreditacions d'excel·lència en serveis i patologies diverses.

reconeixements
Més informació sobre acreditacions i reconeixements

Manual de Bones Pràctiques

bones pràctiques

El Manual Il·lustrat de Bones Pràctiques és un document que va nèixer amb vocació de participació, obert a professionals i usuaris del nostre hospital, centrat en els valors amb els quals ens identifiquem com a institució. El Manual recull un total de 67 bones pràctiques agrupades en 12 conceptes.

Es van crear grups de treball conformats per personal de diversos àmbits de l’hospital amb l’objectiu d’impulsar la difusió de les bones pràctiques a l’entitat i els grups de treball van dur a terme reunions amb diferents col·lectius, una tasca d’escolta activa de perfils diversos vinculats a l’activitat hospitalària i una extensa recerca bibliogràfica.

La il·lustració del Manual de Bones Pràctiques es va fer amb el talent il·lustrador del personal de l’HUB.

Consulta el Manual de Bones Pràctiques

Treball en xarxa

Treballem estretament amb altres centres del territori amb l'objectiu d'optimitzar recursos i garantir la màxima qualitat de l'assistència terciària, ja sigui mitjançant serveis estesos o estratègies de col·laboració com unitats funcionals, unitats integrades, unitats de transició, xarxes o prestació de serveis.

Atenció coordinada amb l’atenció primària. La visió de xarxa integrada i comunitària guia els projectes territorials d’atenció a la cronicitat, atenció al final de vida, ELA, Ictus, insuficiència cardíaca i al·lèrgia, entre d’altres.

Serveis estesos de terciarisme. L’Hospital manté aliances estratègiques amb l’Hospital Joan XXIII de Tarragona, el Consorci Sanitari Integral, l'Hospital d'Igualada, l'Institut Català d'Oncologia i la Fundació Sant Joan de Deu. Així s’aconsegueix que els pacients d'aquests centres puguin ser atesos al seu hospital de patologies més complexes, evitant desplaçaments, i s’assegura la uniformitat de criteris dels centres, tant en les actuacions diagnòstiques com terapèutiques.

Coordinació amb l'Hospital de Viladecans. La gerència única facilita la coordinació assistencial entre els dos centres, optimitzant els recursos i les oportunitats.

Xarxa de serveis compartits i unitats funcionals amb els hospitals del territori.

treball en xarxa

12 mesos per la Salut Mental

12 mesos x la salut mental

Aquest és un projecte per posar en valor l'atenció a la salut mental i oferir eines i suport a pacients i familiars.

En el decurs de l’any 2024, els espais destinats a l’atenció a la salut mental de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) estan registrant una millora important amb una nova àrea diferenciada d’atenció psiquiàtrica al Servei d’Urgències; la creació de la nova unitat d’hospitalització oberta per a salut mental i la reforma de l’àrea d’hospitalització de la Unitat de Trastorns de la Conducta Alimentària (TCA).

A aquestes tres accions s’hi estan sumant iniciatives que cerquen l’avenç en l’atenció de la salut mental des de múltiples vessants: des de l’art-teràpia i la musicoteràpia; la promoció de l’activitat física; la teràpia assistida per animals, fins a la creació de receptes saludables, d’una biblioteca a l’àrea d’hospitalització o les exposicions d’obres artístiques de pacients, configuren el programa global 12 mesos x la Salut Mental

12 mesos x la salut mental

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: