Una exposició mostra bones pràctiques de l’Hospital de Bellvitge mitjançant el talent il•lustrador dels seus professionals

Una dotzena d’originals de cinc professionals de l’HUB es poden veure des d’avui al passadís que va de la torre a la 1a planta de l’edifici tecnoquirúrgic.

Els treballs han servit per il•lustrar el nou Manual de Bones Pràctiques de l’HUB.

El Manual de Bones Pràctiques de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) recull una dotzena de valors i principis d’actuació dels professionals del centre orientats a continuar millorant l’excel•lència professional i l’experiència dels pacients amb els serveis de l’HUB. Per a la representació visual de cadascuna de les pràctiques, s’ha comptat amb una il•lustració dels professionals que han participat a la iniciativa.

El manual està format per 12 fonaments en els quals l’HUB basa la seva activitat diària. La sensibilitat davant la diversitat de pacients; l’empatia; el respecte; la coordinació i el treball en equip; la capacitat de generar confiança; la discreció o l’èmfasi en la comunicació a tots els nivells són alguns dels principis d’actuació que s’han il•lustrat amb les obres originals dels cinc professionals de l’HUB.

Es tracta de Silvia San Miguel, arquitecta de la Direcció d’Infraestructures i Serveis Generals; els Drs. Xavier Corbella, excap de Servei de Medicina Interna, i Fernando Fernández Aranda, cap de la Unitat de Trastorns de la Conducta Alimentària del Servei de Psiquiatria; Iluminada Romera Peregrina, infermera de Crítics, i Francisco Fernández Vargas, membre del departament d’Audiovisuals.

En la inauguració de l’exposició, la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de l’àrea Metropolitana Sud de l’ICS, ha destacat que els valors que s’il•lustren amb les obres dels professionals “són fonamentals per a nosaltres, són tot allò pel que volem ser reconeguts pels ciutadans”.

De la seva banda, la Dra. Cristina Capdevila, directora de l’HUB, ha subratllat el caràcter de “reforç i recordatori que tenen les il•lustracions per a tots nosaltres a l’hora de continuar treballant d’acord a les bones pràctiques que hem definit al manual”.

Per últim, Susana Asensio, subdirectora d’Infermeria de l’HUB, ha recordat que el manual és el resultat dels grups de treball que es van posar en marxa al centre per recollir les necessitats dels pacients i amb l’objectiu de millorar la pràctica clínica, “i ara amb aquestes il•lustracions posem el millor colofó possible per fer una comunicació efectiva de bones pràctiques”. L’exposició està oberta al públic al passadís que connecta la 1a planta de l’edifici principal, la torre, de l’HUB amb l’edifici tecnoquirúrgic.

Un manual participatiu

L’anàlisi de les dades de l’enquesta PLAENSA, elaborada pel CatSalut, que recull l’opinió dels pacients atesos a l’HUB, ha permès identificar àmbits de millora, i alhora posar en marxa diferents grups de treball, formats per pacients i professionals, que han desenvolupat accions destinades a assolir aquestes millores. D’aquests grups, el de Maneres de fer/Habilitats socials i comunicatives ha donat com a resultat la redacció del Manual de Bones Pràctiques, que s’encabeix en el marc del projecte d’HUBmanització de l’hospital i del seu Pla Estratègic.