Un estudi a ‘Research in Microbiology’ descobreix noves claus sobre la persistència de 'S. aureus' a l’entorn hospitalari

Investigadors del Servei de Microbiologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge i el grup de recerca en epidemiologia de les infeccions bacterianes de l’IDIBELL, en col·laboració amb el CIBERINFEC i el CIBERES, han descobert noves claus per ajudar a comprendre la persistència de Staphylococcus aureus resistent a la meticil·lina en l’entorn hospitalari.

Concretament, en un estudi publicat a Research in Microbiology, els investigadors han demostrat que una variant del gen sasG (Staphylococcus aureus surface protein G) s’associa més a la formació de biofilms, sistemes d’autoprotecció que ajuden els bacteris a persistir en el medi ambient i a adherir-se a la superfície dels dispositius mèdics.

S. aureus és una causa important d’infeccions invasives nosocomials associades a hospitalitzacions llargues, tractaments costosos, morbiditat i mortalitat. A més, el seu alt nivell de resistència a la meticil·lina representa un repte terapèutic afegit. La presència d’aquest bacteri en l’entorn hospitalari i la seva adherència als dispositius mèdics contribueix a la transmissió d’infeccions hospitalàries i a la disseminació del bacteri pertot el cos humà.

L’equip d’investigadors que signen l’article està format per Anna Carrera-Salinas, Aida González-Díaz, Daniel Antonio Vázquez-Sánchez Mariana Camoez, Jordi Niubó, Jordi Càmara, Carmen Ardanuy, Sara Martí, encapçalats per Maria Ángeles Domínguez, cap del Servei de Microbiologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge.

Aneu a l'estudi