L’Hospital de Bellvitge inaugura una exposició amb pintures i llibres de pacients de Psiquiatria

La mostra és una de les activitats amb les quals l’HUB participa per 1a vegada en el Mes de la Salut Mental a l’Hospitalet de Llobregat

L’exposició ARTífexs 28/7 està integrada per 28 pintures i dibuixos i dos llibres (un de poesia i un altre de ficció) realitzades per set pacients de Psiquiatria. Algunes de les obres s’han creat específicament per a la mostra, com ara una sèrie de set dibuixos d’una pacient siriana que conformen una petita i emocionant història del seu tractament a l’HUB.

L’objectiu de la mostra artística és donar visibilitat a les persones amb problemes de salut mental i reconèixer-ne la creativitat, així com contribuir a eliminar prejudicis. L’eliminació de l’estigma s’ha d’assumir de forma conjunta per la societat, amb el propòsit d’aconseguir que la salut mental es tracti amb responsabilitat i respecte.

Amb l’exposició, que s’ha inaugurat avui al vestíbul de Consultes Externes de l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’HUB inicia la seva primera participació activa en el programa d’activitats del Mes de la Salut Mental a l’Hospitalet. La directora Infermera de l’HUB, Rosa Soldevila, ha agraït la col·laboració dels pacients que ha fet possible l’exposició i ha subratllat la voluntat de continuïtat que adquireix per esdevenir una col·laboració fixa en la celebració del Mes de la Salut Mental a l’Hospitalet.

A més de l’exposició ARTífexs 28/7, la implicació de l’HUB inclou la sessió de teatre-fòrum Segundo Segunda (18 d’octubre) i la presència en la Mostra d’Entitats i Serveis de Salut Mental de l’Hospitalet (15 d’octubre, Rambla de la Marina) i en la VI Fira d’Entitats de Catalunya (20 d’octubre, Campus Bellvitge).

Teatre-fòrum de salut mental

Dimarts 18 d’octubre a les 15 h a la sala d’actes, l’Associació Grup de Teatre Imagina presentarà el teatre-fòrum Segundo Segunda, on a partir de la posada en escena d’una situació quotidiana, l'obra busca obrir espais de diàleg participatiu sobre l'afrontament de conflictes i la necessitat de superar estereotips cap a les persones amb malaltia mental. En aquest cas, aquest punt de partida quotidià és un petit conflicte a una comunitat de veïns, una situació força normal en que juguen el seu paper alguns prejudicis larvats, el desconeixement, la por, l’individualisme o la sobreprotecció prenen protagonisme.

Un serious game per regular l’estat emocional

Per últim les unitats de Joc Patològic i Trastorns de la Conducta Alimentària (TCA) de l’hospital comptaran amb un estand a la Mostra d’Entitats i Serveis de Salut Mental de l’Hospitalet, que se celebra el dissabte 15 d’octubre a la Rambla de la Marina de la ciutat, i a la VI Fira d’Entitats de Catalunya, que es durà a terme el dia 20 d’octubre al campus universitari de Bellvitge.

En aquest estand, es donarà a conèixer de forma pràctica els beneficis de la utilització del serious game e-Estesia, que s’utilitza en pacients amb problemes de control d’impulsos, com són l’addicció al joc i els trastorns de la conducta alimentària, com a complement amb la teràpia psicològica habitual, amb bons resultats. Es tracta d'un videojoc terapèutic per millorar la regulació emocional, que integra les mesures d’un biosensor que avalua la taxa cardíaca i la variabilitat de la taxa cardíaca mentre l’usuari entrena una estratègia de relaxació.