Dues jornades pràctiques amb tallers i simulació clouen el curs "Atenció al pacient amb patologia neurocrítica" de l'HUB

- Formació

Més de 35 professionals de diferents especialitats de l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) han actualitzat durant aquest abril els coneixements envers el diagnòstic i el tractament del pacient amb patologia neurocrítica, gràcies a la 8a edició del curs "Atenció al pacient amb patologia neurocrítica", organitzat pel Comitè de Neurocrítics i acreditat pel Consell Català de Formació Continuada.

L'HUB és referent en l'atenció del malalt neurocrític, caracteritzat per una alta complexitat que requereix una important especialització de cures i la implicació de diverses especialitats, unitats i serveis de l'hospital. Familiaritzar-se amb el monitoratge i la fisiopatologia del dany cerebral són clau per proporcionar una assistència de qualitat i garantir la seguretat del pacient.

Per això, l'objectiu d'aquest curs, que arriba a l'HUB a la seva vuitena edició, ha estat actualitzar els coneixements envers el diagnòstic i el tractament del pacient amb patologia neurocrítica d'adjunts i residents. A més, l'alumnat ha pogut conèixer les guies i protocols d'actuació de l'Hospital de Bellvitge en traumatisme cranioencefàlic greu, hemorràgia subaracnoidal, ictus o maneig de l’estatus epilèptic, entre d’altres.

El curs, amb un format híbrid, ha comptat amb teoria impartida en format en línia a través del Campus Virtual de l’ICS i dues jornades de seminaris presencials per cloure la formació: un taller d'EEG, Doppler i neuroradiologia, i casos de simulació al SimHUB, el Centre de Simulació Mèdico-Quirúrgica Avançada de l'HUB.