La Transplant Run ofereix un matí de solidaritat festiva a l'Hospital de Bellvitge

Centenars de persones de totes les edats van participar en una emocionant i espectacular nova edició de la Transplant Run dissabte 18 de desembre, la cursa solidària per a la donació d'òrgans.

La cursa, celebrada en un circuit a l'Hospitalet, amb arribada i sortida a l'Hospital Universitari de Bellvitge en el marc de la celebració del 50è aniversari del centre, va ser una mostra de l'esperit esportiu i social que ofereixen centenars de corredors i corredores compromesos amb un model de medicina pública que ha fet de Catalunya un referent i líder estatal en el trasplantament.

"Donar és vida" va ser l'eslògan més repetit durant la Transplant Run 2021, que va assolir el repte de reforçar el lideratge en la difusió i promoció de la donació d'òrgans sòlids. Impulsat i organitzat per l'ADER, l'Associació de Malalts Renals de Catalunya, l'acte va ser extraordinàriament espectacular i emotiu. Familiars que van dedicar la cursa als éssers estimats que viuen avui gràcies a una donació, persones que la van fer en memòria d'altres que van allargar anys d'existència també gràcies a la generositat dels donants, desenes de trasplantaments, o parelles de donant i receptor van voler córrer la carrera de trasplantaments. Van ser els principals protagonistes d'aquesta carrera per la vida que va acabar amb la promesa de l'ADER i l'Hospitalet de donar-li continuïtat el 2022 en aquest mateix escenari.

La cursa va comptar amb el suport i la presència personal de les principals autoritats mèdiques i de salut pública com el president de l'OCATT (Organització Catalana de Trasplantaments), Joan Tort i el doctor Josep Cruzado, cap del Servei de Nefrologia de l'Hospital de Bellvitge, que també van completar el curs. cursa amb un grup de professionals del Servei.

Elena Román, una youtuber resident a Madrid i trasplantada de ronyó, va fer de padrina de la cursa, contagiant a tots els corredors la seva il·lusió i passió per l'esport i la vida, començant el matí amb un escalfament espectacular.

Les aportacions i els ingressos de la inscripció de corredors i 'Dorsal 0' es destinaran a beneficiar dos projectes de donació i trasplantament a Catalunya. Un comitè científic d'experts format per Jaume Tort, president de l'OCATT, juntament amb el doctor Francesc Moreso, el doctor Josep M. Campistol i el doctor Joan Fabregat i Javier Altemir, pacient trasplantat, designarà els beneficiaris. Les bases es donaran a conèixer en els propers dies.

Antoni Tombas, president de l'ADER, ha agraït la participació i col·laboració dels que han fet possible la cursa i dels que l'han donat suport, com les dues regidores de l'Ajuntament de l'Hospitalet, Maite Revilla, responsable d'esports i del Districte de Bellvitge. i Olga Gómez del districte II. També hi han estat presents Josep María Martínez (Associació de Trasplantaments Hepàtics de Catalunya), Toni Bailo (Aire. Associació de Trasplantaments Pulmonars), la Dra. Montserrat Figuerola, gerent del Territori Metropolità Sud de l'Institut Català de la Salut i Raül Serra, coordinador Secretari d'Assistència i Participació del Departament de Salut.

Els guanyadors de la categoria absoluta van ser Miriam Rueda i Farid Kehtira, fill d'un trasplantat que va córrer amb tanta il·lusió que va volar fins a la meta amb un temps extraordinari.