Professionals de l’Hospital de Bellvitge imparteixen un curs d’epilèpsia a Etiòpia

- Formació
Un grup de cinc metges i dues infermeres del Servei de Neurologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i investigadors de l’IDIBELL ha impartit un curs sobre l’abordatge de l’epilèpsia a l’Hospital Tikur Anbesa d’Addis Abeba. El curs s’ha desenvolupat a la capital d’Etiòpia entre els dies 14 i 17 de febrer, promogut per l’Associació de Neuròlegs d’Etiòpia.

El curs ha tractat els tractaments més comuns per a l’epilèpsia, els seus efectes secundaris i comorbiditats; les noves tècniques de neuroimatge el reconeixement de la semiologia de les crisis focals; el maneig de pacients amb epilèpsia farmacoresistent o els avenços en genètica i oncologia relacionats amb la malaltia, entre d’altres aspectes. Des d’un vessant pràctic i a partir de l’expertesa dels gabinets d’electrofisiologia de l’HUB s’han fet sessions de formació específiques sobre l’aplicació de l’electroencefalografia (EEG), com una de les principal eines de diagnòstic de l’epilèpsia.

S'estima que un 50 milions de persones pateixen epilèpsia a tot el món, el 80 % de les quals viuen als països d'ingressos baixos i mitjans. La prevalença de la malaltia és major en els països menys desenvolupats a causa de la proliferació de les causes infeccioses, com ara la neurocistercosi, la més rellevant a nivell mundial.

La epilèpsia, al igual que altres malalties dins del camp de la neurologia, ha presentat un gran avenç en el seu diagnòstic i tractament en els últims anys gràcies al desenvolupament de noves tècniques de neuroimatge i a l'avenç de les tècniques genètiques. A més, actualment s'estima que el 70% dels pacients amb epilèpsia pot viure lliure de convulsions si és correctament diagnosticat i tractat