L’Hospital de Bellvitge col·laborarà amb el programa CRAASH Barcelona per a accelerar projectes d’innovació en salut

- Recerca

Biocat obre la convocatòria per participar a la 7a edició de CRAASH Barcelona, el programa que facilita l'acceleració de la innovació en salut cap a la comercialització i la pràctica clínica. Els participants rebran feedback dels seus projectes d’experts en Innovació de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), entre altres centres hospitalaris catalans de referència.

La convocatòria s'adreça a sis startups i projectes dedicats al desenvolupament de dispositius mèdics, digital health i diagnòstic amb un nivell de maduresa tecnològica (TRL) 3-6, que estiguin formats per personal investigador i emprenedor.

L’edició d’enguany començarà el 17 de setembre 2024 i, fins a finals de desembre, els participants rebran formació sobre validació clínica, inversió, habilitats comunicatives, mentoria d’experts del CIMIT i coneixement sobre l’ecosistema life science català i alemany. Aquest darrer de la mà del Life Science Accelerator.

A banda, i com a novetats més destacades, els sis grups rebran una consultoria especialitzada per part del Health Innovation Technology Transfer (HITT), el feedback de diferents Unitats d’Innovació de centres de referència com l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital Clínic i l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. Enguany, se celebrarà un closing event en el marc de la Barcelona Health Innovation Week 2025.

Es mantindrà l’acord de col·laboració amb l’European Innovation Council (EIC), pel qual Biocat proposa als beneficiaris de l’Ecosystem Partnership and co-investment support program poder participar en aquesta edició del CRAASH Barcelona amb unes condicions especials. El programa està organitzat per Biocat juntament amb el CIMIT, i compta amb la col·laboració d’ACCIÓ.

Més informació sobre el programa CRAASH: https://www.biocat.cat/en/programs/craash-barcelona

Sobre Biocat

Biocat és un agent estratègic i catalitzador en l’impuls, transformació i projecció de l’ecosistema català de ciències de la vida i d’innovació en salut, l’anomenada BioRegió de Catalunya. L’entitat identifica necessitats de la BioRegió, i implementa una estratègia i un pla d’actuació que tenen per objectiu maximitzar l’impacte econòmic i social del sector.