L’Hospital de Bellvitge aconsegueix ajudes FIS per a 11 projectes de recerca clínica

Un total d’11 sol·licituds de subvencions per a projectes de recerca de la convocatòria 2021 del Fons d’Investigacions Sanitàries (FIS) del Ministeri de Ciència i Innovació presentades per professionals de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i alhora investigadors de l’IDIBELL han estat concedides. Els projectes aprovats són un 50% del total presentats.

Aquest elevat percentatge de projectes subvencionats pels fons que gestiona l’Instituto Carlos III és gairebé idèntic a l’assolit l’any 2020. En aquesta ocasió, els projectes aprovats rebran una subvenció global d’1.084.605 euros, xifra que suposa el 70% de la quantitat global sol·licitada per als projectes.

Vegeu aquí una infografia amb el resum de les ajudes atorgades a l'HUB

Els projectes subvencionats són els següents:

• Comprensió i modulació dels mecanismes de resposta senescent en al neuropatia induïda per platins; Jordi Bruna.
  • Avaluació del risc, personalitzada. integrativa i de nova generació per a la prevenció de la insuficiència cardíaca recurrent. Estudi Oracle; Josep Comin.
  • Tolerabilitat i seguretat de 3 pautes curtes basades en rifamicines per a la prevenció de tuberculosi en receptors de trasplantament renal. Assaig clínic aleatori; Miguel Santín.
  • Reducció de descàrregues mitjançant ràfegues múltiples d’estimulació antitaquicàrdia per a taquicàrdies ventriculars ràpides en portadors de desfibril·lador automàtic implantable; Paolo Dallaglio.
  • Desxifrant la progressió de la fibrosi després del trasplantament renal: paper de la senescència cel·lular i del dipòsit de ferro; Josep Maria Cruzado.
  • Una perspectiva global de les malalties pneumocòcciques i la resistència en temps de pandèmia per Covid-19 i vacunació universal en pediatria, Carmen Ardanuy.
  • Característiques del context organitzatiu associades amb l’omissió d’atenció infermera, intensitat de cures i resultats clínics en 11 hospitals públic; Jordi Adamuz.
  • Recerca de factors predictius i mesures preventives de les seqüeles pulmonars intersticials post-covid-19; Maria Molina.
  • Infeccions de transmissió sexual per Mycoplasma genitalium: història natural, persistència, factors relacionats i implicacions clíniques; Arkaitz Imaz.
  • Utilitat de BioFire FilmArray (BCiD2) per a la detecció ràpida de la infecció del torrent sanguini en els pacients hematològics amb neutropènia febril; Carlota Gudiol.
  • Vigilància semiautomatitzada de les infeccions quirúrgiques: l’avenç cap a una estratègia millorada per a la prevenció i control de les infeccions relacionades amb l’atenció sanitària; Mireia Puig.

Pel que fa a les ajudes lligades a la contractació de personal els resultats també han estat molt bons. Dels set contractes Rio Hortega per a la consolidació de personal clínic investigadors, s’han atorgat a l’HUB un total de cinc, amb una dotació global de 325.000 euros. Els quatre contractes predoctorals (PFSI) sol·licitats han estat aprovats (amb una dotació de 359.600 euros), així com les quatre ajudes per a la mobilitat de personal (M-AES) demanades (31.165 euros) i l’únic contracte per a la intensificació de l’activitat investigadora al Sistema Nacional de Salut sol·licitat per l’HUB (30.000 euros).