L’expertesa en neurofisiología intraoperatòria de l’Hospital de Bellvitge arriba a Harvard

- Recerca

La Dra. Isabel Fernández Conejero, responsable de la Unitat de Neurofisiologia Intraoperatòria de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), ha impartit entre els dies 5 i 8 d’aquest mes de juny un total de nou classes al curs de postgrau Intraoperative Neurophysiologic Mapping and Monitoring – A State of the Art Approach, organitzat per la Universitat de Harvard i el Massachussets General Hospital a Boston.

Es tracta del primer curs de neurofisiologia intraoperatòria organitzat per la Universitat de Harvard, però en constatar l’elevat nombre de participants -200 entre neurocirurgians, cirurgians ortopèdics, neurofisiòlegs, neuròlegs i anestesistes- i les valoracions positives rebudes, sembla que el postgrau s´instaurarà amb caràcter bianual.

Els cursos de la Universitat de Harvard seleccionen entre el seu professorat a líders internacionals de cada camp mèdic i estan dissenyats per ajudar als participants a adquirir els coneixements i les habilitats més actuals de la matèria apoderant-los per realitzar avanços científics i donar un millor servei als pacients.

La Unitat de Neurofisiologia Intraoperatòria de l’HUB, que completen la Dra. Julia Miró i el Dr. Jordi Pedro, desenvolupa una intensa activitat docent, rebent metges adjunts i residents en rotació, de Catalunya, la resta de l’Estat, Europa i Amèrica.

La Dra. Fernández Conejero ha estat presidenta de la ISIN (International Society of Intraoperative Neurophysiology) des de 2019 a 2022 i actualment forma part del seu comitè executiu.

Aquesta activitat docent s’emmarca en un projecte global, mitjançat el qual la Universitat de Harvard estudiarà i utilitzarà els propers anys l’exemple del Sistema de Salut de Catalunya com a cas d’èxit en el marc de l’àrea de sistemes globals de salut. Aquest fet permetrà posicionar globalment el Sistema de Salut de Catalunya, comportarà una difusió a nivell global i possibilitarà desenvolupar nous projectes amb actors internacionals