La Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS desplega un nou model de Rehabilitació Ambulatòria sota una coordinació única

Aquest mes de juny ha començat a desplegar-se de forma efectiva el Projecte de Rehabilitació Territorial a la Gerència Territorial Metropolitana Sud (GTMS). En el marc de l’Aliança Estratègica amb el Consorci Sanitari de l’Anoia (CSA), la coordinació del projecte ha estat encomanada al Sr. Toni Martí, responsable del Servei de Rehabilitació del CSA, amb més de 20 anys d’experiència liderant equips de Rehabilitació i Fisioteràpia.

El projecte implementarà diferents iniciatives per donar resposta a les necessitats rehabilitadores dels pacients, a través de la coordinació dels diferents recursos de l’Atenció Primària i dels hospitals, tot estandarditzant criteris i protocols de treball que han de repercutir en una millora de l’ atenció als pacients i dels seus resultats en salut.

El projecte és el resultat de mesos de treball de quatre grups focalitzats en els processos i l’organització; la rehabilitació comunitària i la preventiva; l’estandarització dels registre de pacients i, per últim, la incorporació d’eines de tele-rehabilitació. En els grups de treball han participat professionals dels dispositius assistencials hospitalaris i d’Atenció Primària de la Gerència.

La iniciativa compta amb el suport de fons europeus, canalitzats a través dels Projectes Transformadors del CatSalut i recull les directrius del nou Pla de Rehabilitació de Catalunya (2022), que impulsa un abordatge biopsicosocial, centrat en la persona per optimitzar i recuperar el funcionament i prevenir la discapacitat.