Experts internacionals en tecnologia d’assistència visiten Bellvitge per conèixer els boxs multisensorials de l’UCI

- Equipaments

El projecte pioner de transformació amb tecnologia multisensorial de l’UCI de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha causat interès per replicar-lo en l’àmbit internacional. Dues companyies de França i Itàlia, dedicades a millorar l’ús de la tecnologia d’assistència, han visitat aquest 11 de juliol les instal·lacions de l’UCI per aprofundir en el seu coneixement.

En concret, la visita ha comptat amb Raphaël Terrier i Rémi Pernot, socis fundadors i propietaris de l’empresa francesa Inclutec, dedicada a la comunicació augmentativa i alternativa, accés digital, domòtica i tecnologia sensorial i educativa. També ha format part del grup Dario Varisco, CEO i propietari de l'empresa La Favelliana, ubicada a Milà i especialitzada en materials per al desenvolupament de la comunicació i la parla.

Representants de l’empresa catalana Qinera, proveïdora de la tecnologia instal·lada a l’UCI de Bellvitge, els han acompanyat en aquesta visita guiada pel Dr. Francesc Esteve, cap de secció del Servei de Medicina Intensiva de l’HUB, i Rafael Justel, adjunt a la Direcció d’Infermeria.

Durant la visita, han pogut comprovar com, gràcies a la recreació de diferents escenes, qualsevol box de l’UCI de l’HUB es pot convertir en un bosc, el mar, una nau, un tranquil ambient nocturn, o fins i tot visualitzar fotografies pròpies de viatges i records. La incorporació d’elements sensorials (llums, projeccions, sons, vibracions) té com a objectiu aconseguir tant la rehabilitació funcional com cognitiva del pacient, iniciant de forma precoç el tractament dirigit a recuperar, en la mesura del possible, l’estat del pacient abans de l’ingrés.

El projecte compta amb un sistema de programari que coordina i sincronitza l’estimulació somato-sensorial del pacient, a més de tauletes digitals, ordinadors, un sistema d’il·luminació LED sincronitzat, un sistema d’estimulació vibroacústica sincronitzat i pantalles de televisió.

Aquest projecte ha estat possible gràcies als fons del Programa operatiu del FEDER Catalunya 2014-2020.