Bellvitge contribueix a una millora significativa en el tractament de l’angioedema hereditari

- Recerca

Investigadors de l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i l’IDIBELL han participat en un assaig clínic que ha demostrat l'eficàcia del sebetralstat, un nou tractament oral per als atacs d'angioedema hereditari (HAE). Publicat a The New England Journal of Medicine, els resultats d’aquest estudi, en el qual han participat dos pacients de l’HUB, són el primer avenç en una dècada en el tractament a demanda d’aquesta malaltia.

L'assaig KONFIDENT ha demostrat que aquest nou tractament proporciona un alleujament més ràpid dels símptomes en comparació amb el placebo, amb una resolució completa dels atacs en menys temps. El medicament, que evita la necessitat d'injeccions, millorarà significativament la qualitat de vida dels pacients amb HAE, que afecta una de cada 50.000 persones a tot el món.

Fins ara, els tractaments per a atacs aguts d'HAE requerien administració parenteral, però el sebetralstat, un inhibidor de la cal·licreïna, transforma aquest enfocament, permetent als pacients prendre pastilles en lloc de medicaments injectables, cosa que facilita el tractament precoç dels atacs.

Segons el Dr. Ramon Lleonart, cap del Servei d’Al·lergologia de l’HUB i investigador de l’IDIBELL que signa l’article, “aquest tractament en pastilles comporta una gran millora de qualitat de vida, ja que actualment els pacients han de portar a sobre tractaments parenterals amb els problemes de comoditat que comporta, pel fet que els atacs són impredictibles i, per tant, cal que estiguin sempre preparats per un eventual atac”.

Centre d’excel·lència en HAE en l’àmbit mundial

El Servei d’Al·lergologia de l’Hospital de Bellvitge, recentment acreditat com a centre de referència i excel·lència (ACARE) en l’angioedema hereditari, ofereix una atenció integral als pacients amb un equip multidisciplinari format per professionals de diverses especialitats mèdiques. Aquesta acreditació, atorgada per les xarxes GA²LEN i HAEi, reafirma el compromís del centre en la millora de la qualitat de l’atenció clínica i la recerca sobre aquesta malaltia.

Article de referència

Oral Sebetralstat for On-Demand Treatment of Hereditary Angioedema Attacks. The New England Journal of Medicine, 2024.

DOI: 10.1056/NEJMoa2314192

Subscriu-te als nostres butlletins

Selecciona el butlletí que vols rebre: