Un article científic liderat per la infermera Elena Calvo, destacat per la Societat Catalano-Balear d'Infermeria

- Recerca

En el marc de la iniciativa “12 mesos, 12 articles científics destacats”, la Dra. Elena Calvo, infermera gestora de la Unitat d'Hemodinàmica i Cardiologia Intervencionista i la Unitat d'Electrofisiologia i Arrítmies de l'Hospital de Bellvitge, a més d’investigadora del GRIN-IDIBELL, ha estat reconeguda per la Societat Catalano-Balear d'Infermeria (SCBI).

L'estudi, titulat "Can an individualized adherence education program delivered by nurses improve therapeutic adherence in elderly people with acute myocardial infarction?: A randomized controlled study", va avaluar l'impacte d'una intervenció educativa individualitzada en l'adherència terapèutica dels pacients grans després d'un infart de miocardi.

El projecte s’ha centrat en el creixent nombre d’aquest pacients, els quals presenten un major risc de complicacions i una baixa adherència a la medicació. L'estudi es va proposar avaluar com un programa educatiu liderat per infermeres pot influir en l'adherència terapèutica de pacients de 75 anys o més després d'un infart.

Aquesta recerca, en què es van incloure 143 pacients, confirma la importància del paper de les infermeres en la promoció de la salut i en la gestió de malalties cròniques. Això subratlla la necessitat de programes educatius que millorin l'autogestió dels pacients, especialment en persones grans amb patologies cròniques.

La Societat Catalano-Balear d'Infermeria publica mensualment ressenyes d'articles científics destacats liderats per infermeres, amb l'objectiu de fomentar la recerca i la innovació en la pràctica infermera. La ressenya completa de l'estudi de la Dra. Calvo es pot llegir a la pàgina web de la SCBI.