#RetratsCovidHUB (I) | Daniel Rodríguez, coordinador tècnic del Laboratori de Microbiologia. “Hem creat un vincle entre diferents professionals”

- Coronavirus

Ja portem més de dos mesos convivint amb un enemic invisible que ens ha canviat la vida a tots i totes. A l’HUB hem sofert molts canvis en molt poc temps: metodologies de treball, transformacions d’espais, protocols, jornades maratonianes i un llarg etcètera.

És per això que avui estrenem una nova secció, #RetratsCovidHUB, on els protagonistes seran professionals diversos de la casa que compartiran amb tots nosaltres com han viscut en primera persona la gestió d’aquesta pandèmia sanitària sense precedents. Comencem amb en Daniel Rodríguez, coordinador tècnic del Laboratori de Microbiologia de l'HUB.

-Has tingut la malaltia?

-Com ha canviat la teva feina amb aquesta crisi?

Hem hagut de gestionar tots els recursos, tant humans com materials, per donar sortida a la gran demanda que ens arriba no només de l’HUB, sino de tot el territori. S’han reorganitzat els equips de treball en diferents torns de matí, tarda i nit per poder processar totes les mostres que ens estaven arribant. Tots els professionals del laboratori de microbiologia ens hem posat a analitzar les proves de la PCR de la Covid-19.

-Ha canviat la relació amb els companys?

El canvi més significatiu ha estat la comunicació amb companys d’altres serveis de l’hospital. Hem estat contínuament en contacte amb companys d’infermeria, tècnics, facultatius... per millorar els circuits. La comunicació entre nosaltres ha estat molt més fluïda que en d’altres ocasions.

-Has tingut por de contagiar-te o de portar la malaltia a casa?

D’entrada no he tingut por, a casa meva no hi ha ningú de risc i al principi pensàvem que era una malaltia lleu però, amb el pas del temps, hem vist com companys de l’HUB han patit la Covid-19 i han hagut, inclús, d’estar ingressats; això et fa tenir més respecte cap a la malaltia. A casa hem seguit les pautes d’higiene que recomanen els professionals.

-Què és el pitjor que has viscut aquest dies?

Encara que al laboratori estem a segona línia, he parlat amb companys de plantes i m’explicaven les situacions que estaven vivint. El que he portat pitjor és la vessant humana; la solitud dels pacients ingressats... el fet que hi ha pacients que han mort sols a l’hospital.

-Cita una cosa positiva d’aquesta crisi

Ens hem unit més com a sanitaris i entre tots ens hem donat molt suport psicològic els uns als altres, això ha estat molt reconfortant, hem creat un vincle entre diferents professionals. Hem de mantenir aquesta comunicació entre tots els serveis...