Montserrat Figuerola participa en un debat amb destacats líders empresarials sobre els reptes de la nova economia

La Dra. Montserrat Figuerola, gerent territorial de l’Àrea Metropolitana Sud de l’ICS, ha participat avui a la trobada “Diàlegs per a la reconstrucció: cap a una nova economia resilient i sostenible”, organitzada per l’Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat.

La trobada ha comptat amb la participació de ponents de gran rellevància, alguns d’ells presents físicament a l’Hotel Porta Fira de l’Hospitalet, seu del debat, i d’altres per via telemàtica.

A més de la Dra. Figuerola, hi han participat l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín; el conseller delegat de GSMA, John Hoffman; el president de Fira de Barcelona, Pau Relat; el director executiu de Puig, Marc Puig Guasch; la directora executiva de BBES, Bisila Bokoko; el president del Grup Planeta, José Creuheras; la presidenta de Red Eléctrica Española, Beatriz Corredor; el president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero; el director general de Smart Infrastructure a Siemens Espanya i Portugal, Fernando Silva, i el conseller delegat d’AGBAR, Felipe Campos. L’acte ha estat conduït pel periodista Josep Cuní.

Cadascú des de la pròpia perspectiva, els diferents ponents han coincidit a assenyalar la importància fonamental que per al futur més immediat tindran la transformació tecnològica i digital, el treball coordinat en xarxa, el compromís amb la sostenibilitat, el lideratge femení, i la col·locació de les persones al centre de les estratègies i els sistemes.

La Dra. Figuerola, que està al capdavant de la primera empresa de l’Hospitalet en nombre d’empleats, ha assenyalat que “una de les coses importants que hem après durant la darrera crisi sanitària ha estat la visió multiinstitucional i la capacitat de treballar en xarxa”. Ha destacat també la importància del sector sanitari com a dinamitzador econòmic, en la mesura que aporta un gran valor afegit no només en ocupació i inversió econòmica, sinó també en coneixement i innovació.

“La pandèmia –ha subratllat– ha fet aflorar més que mai la nostra capacitat de buscar solucions innovadores i adaptables per a reptes que són comuns a les institucions públiques que donem servei i a les nostres empreses proveïdores”. L’aprenentatge assolit, ha destacat també, “pot convertir-nos en una palanca d’aquesta nova economia orientada cap a la transformació digital, la sostenibilitat, i, en el nostre cas, també cap a l’empoderament dels pacients i els seus familiars”.

Així mateix, la Dra. Figuerola ha posat de manifest la gran rellevància del clúster biosanitari de l’Hospitalet com a pol de desenvolupament i d’atracció d’empreses amb capacitat d’innovació, no només en recerca sanitària sinó també en àmbits com ara la prevenció en salut, entre d’altres.