L’HUB acull l’acte de graduació i jurament hipocràtic de la 40 promoció de Medicina -

Aquest dijous 9 de juny ha tingut lloc a la sala d'actes de l'Hospital Universitari de Bellvitge la cerimònia de l'acte de graduació de la promoció 2016-2022 del grau en Medicina del Campus Bellvitge de la Universitat de Barcelona.

L’acte ha estat presidit per Ernest Abadal, vicerector adjunt al rector i de Personal Docent i Investigador de la Universitat de Barcelona; Montserrat Figuerola, gerent territorial de l’Àrea Metropolitana Sud de l’ICS; Antoni Trilla, degà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB; i Joan Miquel Nolla, coordinador del Campus Bellvitge i videdegà acadèmic de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB.

A l’acte hi han assistit 81 estudiants de la 40a promoció del grau en Medicina del Campus Bellvitge, que han tingut un paper molt actiu durant tot l’esdeveniment. La promoció mèdica 2016-2022 ha decidit nomenar padrins els doctors Ernest Nadal i Maria Luisa Corral, ambdós professors del Departament de Ciències Clíniques de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB.

A més, s’ha nomenat padrí honorífic al Dr. Antoni Rafecas, que ha compaginat fins enguany la cirurgia amb la recerca a l’IDIBELL i la docència a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB com a professor titular d’Universitat des de 2001 i de 2017 a 2021 com a director del Departament de Ciències Clíniques.

El parlament del padrí honorífic ha precedit la part de lliurament d’orles per part dels membres de la taula presidencial. El cap d’estudis del Grau, Fernando Alcaide, ha llegit el nom de tots els graduats i els padrins han lliurat les beques. A més, el coordinador de Treballs Finals de Grau (TFG), Octavi Servitje, ha lliurat el premi al millor TFG a Àlex Alcaide Aldeano, tutoritzat pels doctors Pere Moliner i Josep Comin del servei de Cardiologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge.

L’acte es va cloure amb la lectura de jurament hipocràtic i tots els assistents dempeus per a escoltar el Gaudeamus Igitur, l’himne universitari.

Vegeu el vídeo de l'acte