L’Hospital de Bellvitge permetrà l’entrada d’un acompanyant també als pacients amb covid

Davant l’actual situació epidemiològica, a partir de demà, dimarts 12 d’abril, l’Hospital Universitari de Bellvitge permetrà l’entrada d’un acompanyant també als pacients ingressats amb covid.

D’aquesta manera, s’amplia als pacients amb covid la regulació que s’aplicava fins ara a la resta de pacients hospitalitzats, que és la de permetre un acompanyant per pacient, en horari de 13 h a 21 h de dilluns a divendres, i de 9 h a 21 h els dissabtes, diumenges i festius.

Els acompanyants de pacients amb covid hauran d’utilitzar obligatòriament mascareta de tipus FFP2.

Els horaris de visita a la resta d’unitats no experimenten variacions. Així, a les unitats de cures intensives i la Unitat de Reanimació d’Urgències, l’horari de visites és de 13.30 h a 15 h i de 20 h a 21 h, i a l’àrea de Reanimació Postquirúrgica, de 19 h a 20 h hores, també amb un sol acompanyant per pacient. A Urgències, Consultes Externes, Gabinets i Unitat de Cirurgia Major Ambulatòria es permet l’entrada d’un acompanyant per pacient. A les unitats de semicrítics, l’horari és de 13 h a 15 h i de 19 h a 21 h , per a només una persona, tota la setmana.

A l'àrea de Cirurgia Major Ambulatòria (CMA), l’accés d’un familiar/acompanyant està permès en realitzar l’ingrés. Un cop fet l’ingrés, l’acompanyant ha de marxar fins que infermeria el truqui, una vegada finalitzat el procediment, per romandre amb el pacient durant tota la seva estada. En aquest cas, sempre ha de ser el mateix acompanyant per pacient.

Agraïm una vegada més la comprensió de la ciutadania durant aquests mesos davant les limitacions de visites que s’han hagut d’implantar a causa de la pandèmia.