L’Hospital de Bellvitge participa en la Taula de Treball del Pla Biopol-Granvia

La Gerència Territorial Metropolitana Sud (GTMS) i de l’Hospital Universitari de Bellvitge va participar a la primera reunió de la Taula de Treball del Pla Director Urbanístic Biopol-Granvia de L'Hospitalet de Llobregat, que es va celebrar el passat 17 de març. La Dra. Montserrat Figuerola, gerent de l’àrea Terriorial Metropolitana Sud, va ser present en la reunió, que també va comptar amb l’assistència del Dr. Gabriel Capellà, director de l’IDIBELL, i de Tarsi Ferro, directora de Qualitat i Innovació de l’ICO.

En aquesta primera reunió de la Taula de Treball també es va presentar el procés participatiu que té com a objectiu aquesta aconseguir el màxim consens i la màxima implicació del teixit social i de la ciutadania en aquest projecte estratègic d'abast supramunicipal que vol potenciar el clúster d’activitat vinculada a la recerca biomèdica al voltant de l'eix de la Granvia.

Tant la creació de la taula com el procés participatiu van ser aprovats pel Ple de l'Ajuntament de l’Hospitalet el 20 de juny de 2021.

El planejament urbanístic té per objectiu el desenvolupament econòmic de l’entorn de l'Hospital de Bellvitge (HUB), l’Institut Català d'Oncologia (ICO), l’Institut d’investigació i recerca biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) i la Universitat de Barcelona, per possibilitar la implantació d’un clúster d’empreses vinculades a la biomedicina i les ciències de la Salut. El desenvolupament urbanístic comporta la transformació i soterrament parcial del segment central de la Granvia, així com la d’alguns dels seus enllaços, a més de la implantació de noves zones verdes i la millora de la connexió de la ciutat amb l’entorn fluvial del Llobregat.