L’Hospital de Bellvitge participa en els programes de ciència per a joves de la Fundació Catalunya La Pedrera

- Recerca

L’Hospital de Bellvitge participa de forma activa en dos dels programes d’estimulació de les vocacions científiques entre els joves que la Fundació Catalunya La Pedrera posarà en marxa els proper mesos. Es tracta de Bojos per la ciència, que ja ha obert la seva convocatòria, i Joves per la medicina, que ho farà el proper dia 20 de setembre.

El programa Bojos per la ciència ofereix a alumnes de batxillerat de la modalitat de Ciència i Tecnologia un total de tretze cursos diferents en col·laboració amb centres de recerca i institucions d'excel·lència a nivell internacional de Catalunya. Els cursos consisteixen en sessions teorico-pràctiques que es duen a terme durant diferents dissabtes durant l’any.

Dins aquest programa, l’Hospital de Bellvitge organitza el curs de Nutrició, amb la col·laboració de la Fundació Alícia. Amb un total de 16 sessions, el curs té l’objectiu de donar a conèixer l’entorn multidisciplinari que ofereixen la nutrició i la dietètica, on conflueixen especialitats molt diferents. Les inscripcions a la 3a edició del curs de Bojos per la nutrició estaran obertes fins al 25 d’octubre de 2021 i entre tots els inscrits es seleccionaran els 25 estudiants que hi participaran.

Vegeu tota la informació sobre el curs Bojos per la nutrició

De la seva banda, el Curs Joves per la Medicina s’adreça als estudiants de batxillerat interessats en cursar carreres universitàries lligades amb la medicina.

Un total de 150 joves, dividits en 6 grups, seguiran 18 sessions teorico-pràctiques entre novembre del 2021 i maig del 2022 a diferents hospitals, entre ells Bellvitge. En aquestes sessions es coneixeran les diferents especialitats i patologies que es troben dins d'un hospital. Entre d'altres es tractaran les malalties del cor, el funcionament dels transplantaments d'òrgans, les malalties mentals, la cirurgia, les neurociències, la genètica clínica, la pediatria o el càncer.

L’Hospital de Bellvitge acollirà 3 d’aquestes sessions per a cadascun dels sis grups, dedicades a les malalties cardiovasculars; les malalties respiratòries i els trasplantaments.

Vegeu tota la informació sobre el curs Joves per la medicina.

La imatge correspon a la cloenda del curs Bojos per la nutrició de l'any 2019.