Innobaix i l’Hospital de Bellvitge uneixen esforços per generar innovació i coneixement amb impacte en la salut

L’Associació Innobaix i la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu conjunt d’incentivar i promoure la innovació en l’àmbit de la salut.

El conveni l’han signat Lluís Bahamonde, president d’Innobaix, i la Dra. Montserrat Figuerola, gerent territorial de l’àrea Metropolitana Sud.

La col·laboració entre totes dues entitats facilitarà que les innovacions que es desenvolupen a l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) puguin arribar al mercat, a través d’empreses i startups de la xarxa d’Innobaix, l’Agència d’Innovació i Coneixement del Baix Llobregat i l’Hospitalet. Aquesta col·laboració també es podria donar en sentit invers, ja que moltes de les solucions aportades per les empreses podrien ser útils en l’àmbit hospitalari.

Tant Innobaix com l’HUB desplegaran espais de coordinació per proposar iniciatives i projectes en comú que portin a solucions innovadores. A més, i de manera compartida, es generarà nou coneixement per crear nous models d’atenció sanitària integrada i centrada en les persones. El conveni també obre la porta a potencials projectes comuns, que suposin nous serveis per a les persones i els professionals de la Gerència Territorial Metropolitana Sud. Finalment, està previst que totes dues entitats duran a terme activitats, tallers, continguts i tours d’innovació, amb l’objectiu de difondre coneixement i generar oportunitats.

La Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’Institut Català de la Salut gestiona l’Hospital de Bellvitge i l’Hospital de Viladecans, així com l’Atenció Primària Metropolitana Sud. Sota la premissa de l’ICS de mantenir els nivells òptims d'efectivitat, qualitat i eficiència en tots els seus àmbits d'actuació, també prioritza la innovació organitzativa i tècnica en els terrenys assistencial, docent i investigador.

Per la seva banda, Innobaix és l’Agència d’Innovació i Coneixement del Baix Llobregat i l’Hospitalet i promou els valors de l’emprenedoria i la innovació des de 2009. Ho fa a través de networking, xarxes de col·laboració i programes d’investigació i de talent. També treballa per generar connexions entre administracions públiques, empreses, agents socials, centres de formació, universitats, gremis i ciutadania.