Emoció a flor de pell al concert de ‘La Simfonia dels Herois’ en benefici de la recerca en tumors cerebrals

- Recerca

“Aquesta nit heu fet que ens reconciliem amb la humanitat”, en paraules dels Estopa, que van posar veu a la cançó que obria el concert-presentació de la Simfonia dels Herois, el passat 11 de maig al Teatre Joventut de l’Hospitalet. La recaptació es destinarà íntegrament a la recerca en tumors cerebrals. Tothom qui desitgi col·laborar en aquesta iniciativa solidària, que tindrà continuïtat, ho pot fer amb una aportació mitjançant https://dona.idibell.cat/simfoniaherois

Les 500 persones assistents al concert van ovacionar els intèrprets: els pacients-músics operats de tumors cerebrals, familiars que van actuar en nom dels que ja no hi eren, artistes de prestigi i el grup de rock Dorigen, liderat pel Dr. Andreu Gabarrós, cap del servei de Neurocirurgia de l’Hospital de Bellvitge i impulsor d’aquesta iniciativa solidària.

Músics professionals de gran reconeixement com Ramon Mirabet, Antonio Orozco, Marina Rosell, Manu Guix, Gerard Quintana, el baixista Carles Benavent i els Estopa van ser dalt l’escenari posant veu i música en directe. D’altres com Mark Knopfler –el líder dels Dire Straits-, Judit Neddermann o l’il·lusionista Antonio Díaz, el Mago Pop, van apadrinar amb un vídeo la resta de cançons, i Jordi Hurtado va presentar l’acte.

“La Simfonia dels Herois neix d’un petit somni d’un dels millors neurocirurgians de casa nostra”, en paraules d’un emotiu Ramon Mirabet, amb una consolidada carrera i quatre discs a les seves espatlles. Després d’interpretar la cançó “Temps”, dedicada al seu pare, pacient del Dr. Gabarrós i malauradament traspassat l’any passat, va agrair-li amb gran afecte tot el temps –gairebé vint anys- que li havia regalat per a estar amb el seu pare.

Un dels moments més commovedors de la vetllada va ser la interpretació de “El camí”, dedicada a Montse Príncep Borràs. “Ella tenia moltes ganes d’estar avui aquí. No es trobava bé i sabia que li quedava poc temps. Va decidir marxar ahir perquè avui toquem per a ella”, explicaven els seus fills, Xavi i Arnau, que van tocar el saxo i van posar la veu a la cançó junt amb una magnífica Marina Rossell. Amb una flor sobre una butaca buida es va simbolitzar la presència de la Montse. Mentrestant, el públic dempeus rendia homenatge a la família Príncep amb una gran ovació.

Amb complicitat i en comunió amb el públic, Gerard Quintana va corejar amb l’auditori la tornada de la cançó “Lluny de mi” dedicada a Montserrat Massana, recordada i representada pel seu marit i germana. La interpretació de “Vitrall trencat” va ser un dels altres moments estel·lars de la nit, culminant amb un solo de violí de la pacient Cristina Ausejo i una abraçada sincera i plena d’escalf d’Antonio Orozco, que amb la seva veu única l’havia acompanyat sobre l’escenari.

Un auditori totalment entregat va transmetre tot el seu reconeixement a les pacients Maria Ferrandiz i Mercè Carulla, que van interpretar les cançons “Sense fe” i “Feel the rain”, respectivament. Manu Guix i el pacient Miquel Viñas van compenetrar-se al màxim durant la seva versió de “Going Crazy”, amb lletra del Dr. Pablo López Ojeda. Les veus del Cor Gregal Lluïsos de Gràcia i la Coral del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona, junt amb la música de l’Orquestra del Col·legi de Metges de Barcelona, van arrodonir les peces del disc.

El colofó del concert va ser el cant coral “La Simfonia dels Herois”, un himne per a un moment únic i irrepetible. Sobre l’escenari, els pacients-músics, els familiars, la banda Dorigen, els cors, l’orquestra i els artistes que, per primera vegada, entonaven junts en benefici de la recerca per als tumors cerebrals i per fer arribar un missatge d’esperança.

“Necessitem urgentment potenciar la investigació per curar el càncer cerebral. Potser aquesta Simfonia és la primera pedra per aconseguir-ho”, va insistir el Dr. Andreu Gabarrós durant els agraïments finals. Les imatges del concert al Teatre Joventut de l’Hospitalet seran part d’un documental que està previst que s’estreni al mes de setembre. Aquest aprofundirà en les històries dels herois i heroïnes d’una iniciativa solidària de la qual just només han sonat els primers acords.

Visita i descarrega les imatges del concert

Mira el vídeo resum del concert de TV Hospitalet

Escolta el disc “La Simfonia dels Herois” a Spotify