La Simfonia dels Herois, un projecte que et captivarà

La Simfonia dels Herois és un projecte musical solidari en que participen pacients que han patit un tumor cerebral, liderat pel Dr. Andreu Gabarrós, cap de Servei de Neurocirurgia de l'HUB. Amb el seu grup de rock, Dorigen, el Dr. Gabarrós ha compost 10 cançons (9 individuals i una simfonia coral). El projecte s'ha materialitzat en un disc, un documental i un concert de presentació, que se celebrarà el dijous 11 de maig a les 20 hores al Teatre Joventut de l'Hospitalet del Llobregat.

En una vetllada molt especial comptarem amb l'actuació dels pacients i el grup Dorigen, però també amb 9 artistes reconeguts que cantaran en directe amb ells i/o apadrinaran alguna de les cançons. Figures tan importants com Ramon Mirabet; Manu Guix; Marina Rossell; Gerard Quintana; Estopa o el Mago Pop participaran en el concert on Jordi Hurtado serà el conductor de l’acte. Hi participaran també l’Orquestra del Col·legi de Metges de Barcelona; el Cor Gregal dels Lluïsos de Gràcia i la Coral del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona. Tots ells ho faran de manera totalment altruista.

Les entrades per al concert de presentació de La Simfonia dels Herois tenen un preu de 22 € i les pots adquirir en aquest enllaç. Tota la recaptació del concert es destinarà a la recerca dels tumors cerebrals.

També s'ha habilitat una fila zero on podeu col·laborar en aquest projecte musical solidari. Podeu accedir-hi aquí

El Dr. Gabarrós ha compost cada cançó pensant en un pacient seu que ha patit la malaltia i amb qui l’unia la passió per la música i els ha convidat a gravar-les conjuntament.

"Quan la màgia de les notes és un camí reparador davant la malaltia greu"

Les intervencions de tumors cerebrals són altament complexes i sovint els pacients es recuperen lentament i canvien la seva manera de ser, de pensar, de veure les coses, de relacionar-se amb els seus familiars i amics; es converteixen d’alguna manera en una altra persona. És una situació molt complicada per a ells, però també per a les persones que viuen amb ells. Aquest projecte els vol fer un homenatge i donar visibilitat a una malaltia que ha avançat molt en resolució quirúrgica i en l’assoliment de millores en supervivència, però que encara té un llarg camí a fer en l’àmbit de la recerca de tractaments que n’aconsegueixin frenar l’evolució i reaparició. La recaptació del concert servirà per seguir fent recerca en aquesta patologia. Al projecte hi col·laboren l’IDIBELL i l’Institut Català d’Oncologia.