El Servei de Reumatologia, primer de l’estat a rebre la certificació avançada de qualitat en espondiloartritis axial

- Certificacions

El Servei de Reumatologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge ha rebut aquest mes de novembre la certificació avançada en espondiloartritis axial per part de la Societat Espanyola de Qualitat Assistencial (SECA).

Aquesta certificació s’ha concedit després de superar, mitjançant auditoria, els estàndars de qualitat en el maneig del pacient amb aquesta patologia.

El nostre servei és el primer que rep aquest reconeixement a nivell de tot l’Estat, fet que acredita el seu paper de referent en aquesta àrea assistencial, que té com a cap de secció el Dr. Xavier Juanola.

L’espondiloartritis és un tipus d’artritis que sovint ataca la columna vertebral i, en algunes persones, les articulacions de braços i cames, entre d'altres manifestacions. El principal símptoma en la majoria de persones és el dolor lumbar.

Es calcula que la seva prevalença general està al voltant de l’1,9% de la població general, i representa una quota assistencial significativa de totes les consultes als serveis de Reumatologia.