El nou edifici polivalent de l’Hospital de Bellvitge acollirà les urgències per Covid-19 i fins a 64 llits

- Coronavirus

Està situat davant de l’Antiga Escola d’Infermeria i entrarà en funcionament a principis de 2021.

El nou edifici polivalent que s’està construint a l’Hospital Universitari de Bellvitge acollirà les urgències per Covid-19 i fins a 64 nous llits d’hospitalització convencional per a la malaltia. Està previst que l’espai entri en funcionament a principis de 2021.

El director del Servei Català de la Salut, Adrià Comella, va fer ahir seguiment de les obres d’aquestes noves instal·lacions i va mantenir una trobada virtual amb els membres del Comitè de Direcció, la Junta Facultativa i la Junta Infermera de l’hospital. També va visitar els nous equips del Laboratori Clínic Territorial, així com les obres i noves instal·lacions del CAP Rambla Just Oliveras i el CAP Santa Eulàlia Nord.

El nou espai polivalent està situat a la zona nord-oest del recinte hospitalari de Bellvitge, davant de l’Antiga Escola d’Infermeria i molt a prop de l’edifici d’Urgències de l’hospital. Tindrà quatre plantes, i una superfície total de 4.500 m2. La planta baixa i la primera es destinaran a l’atenció i el seguiment de les urgències respiratòries i de pacients amb sospita de Covid-19, i les plantes 2 i 3 acolliran cadascuna entre 24 i 32 llits d’hospitalització convencional per a Covid-19. També es construirà un pont de connexió que comunicarà aquest nou espai amb la resta d’edificis de l’hospital, per tal de facilitar el trasllat dels pacients i la mobilitat dels professionals.

Aquest nou espai és un dels cinc nous dispositius assistencials que el Servei Català de la Salut ha promogut tal de millorar la resposta a la pandèmia del sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT). Més enllà de l’actual moment de pandèmia, la llarga vida útil de l’edifici –de construcció convencional, amb estructura prefabricada de formigó– permetrà consolidar-lo en el futur com una infraestructura més de l’Hospital Universitari de Bellvitge i dedicar-lo a d’altres usos.

Durant la primera onada de la pandèmia (març i abril de 2020) l’hospital va arribar a tenir ingressats al mateix temps fins a 542 malalts de Covid-19 i fins a 186 pacients en llits de crítics i semicrítics. Actualment, es troba a l’entorn dels 70 pacients ingressats amb aquesta malaltia i, a causa del constant increment de casos, ha hagut de restringir temporalment l’entrada de visites i acompanyants per garantir la seguretat de pacients, familiars i professionals, alhora que ha reforçat el protocol de canals alternatius d’informació als familiars.