El Biobanc HUB-ICO-IDIBELL respon a la pandèmia i crea una col•lecció de mostres COVID-19 per a investigació.

- Coronavirus

La pandèmia ocasionada per SARS-CoV-2 i l’impacte en la salut a nivell internacional ha posat de relleu la necesitat de fomentar la investigació de la malaltia amb l’objectiu d’obtenir informació biològica i clínica associada per al desenvolupament de tractaments que ajudin a mitigar l’escenari de contagis generalitzat.

El Biobanc HUB-ICO-IDIBELL en col·laboració amb l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i l’IDIBELL va iniciar al març la col·lecció prospectiva de biobanc COVID-19, constituïda per sèrums, plasmes, ADN i ARN de pacients confirmats per SARS-CoV-2 per posar a disposició de la comunitat científica. A més, el Biobanc HUB-ICO-IDIBELL participa en el processament i conservació de mostres de projectes d’investigació competitius COVID-19 i en diversos assajos clínics. Per aquest motiu, s’han activat diversos circuits prospectius i restringits en els que les extraccions de les mostres dels malalts amb la COVID-19, son programades i enviades al Biobanc per al seu processament i conservació. L’IDIBELL ha creat un Comitè COVID-19 que ajudarà a avaluar la cessió de les mostres de biobanc a projectes d’investigació d’excel·lència.