Continua la desescalada: més intervencions quirúrgiques i retorn gradual a l’activitat ambulatòria

- Coronavirus

Superada la fase aguda de la pandèmia, i amb la reducció del nombre de pacients ingressats a causa de la Covid-19, l’Hospital està recuperant de manera gradual l’activitat habitual, començant per les intervencions quirúrgiques. Ara per ara hi ha un 40% de malalts ingressats per la Covid-19 (van arribar a superar el 80%) i a les UCI romanen 50 persones a causa del coronavirus.

L’augment del nombre d’altes i les bones noticies -dilluns 4 de maig per primera vegada en setmanes no va haver-hi cap ingrés per la Covid-19 a Urgències-, permeten continuar el procés de desescalada i recuperar l’activitat quirúrgica que es va haver d’ajornar a causa del coronavirus. Ja estan funcionant 18 quiròfans i està previst que el 18 de maig funcionin de nou els 33 quiròfans de l’hospital. Les primeres intervencions que s’estan abordant de manera prioritària son les oncològiques i les considerades no demorables.

També s’ha començat a abordar de manera gradual la recuperació de l’activitat de Consultes Externes i Proves Diagnòstiques. Després d’un temps en que només s’ha fet l’activitat preferent, a partir de dilluns 11 de maig es començaran a fer algunes primeres visites presencials i algunes proves diagnòstiques. En tots els casos les persones que hagin de venir a visitar-se hauran de respectar mesures d’higiene i de distanciament social.

En el nou escenari post-Covid-19, els pacients que accedeixin a Consultes Externes ho faran per una porta lateral –la principal està tancada- i no podran venir acompanyats. Tothom haurà de portar mascareta i fer la higiene de mans amb solució hidroalcohòlica en entrar a l’edifici. La sala d’espera tindrà seients bloquejats per assegurar una ocupació màxima del 35%.

Amb aquestes mesures i d’altres que s’aniran implementant progressivament, l’Hospital de Bellvitge restableix el seu funcionament i la seva configuració habituals, però sense obviar que un possible repunt dels casos podria fer necessaris recuperar algunes de les adaptacions espacials i estructurals que s’han desplegat a les darreres setmanes. Algunes d’elles, com l’ampliació dels llits de crítics encara es mantenen.