L’Hospital de Bellvitge presenta un nou llibre de relats escrits per pacients

Avui s’ha presentat el tercer volum del llibre del projecte RELAT-Hos, un acte que forma part de la celebració de la Diada de Sant Jordi, que l’hospital vol compartir amb pacients i professionals.

L’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) avança la celebració de la Diada de Sant Jordi a avui divendres amb la presentació del llibre , Desde mi habitación (III). Aquest és el tercer volum de relats del projecte d'humanització RELAT-Hos, en marxa a l'HUB des de 2017. El projecte rep històries escrites per pacients que troben en l'escriptura una forma d'alleujar el dolor, l'angoixa o l'avorriment durant la seva estada hospitalària.

El tercer volum de RELAT-Hos s’afegeix també a la celebració del 50è aniversari de l’Hospital de Bellvitge com un dels màxims exponents de les accions d’humanització endegades des de fa anys al centre. Tal i com destaca en el pròleg del llibre la Dra. Montserrat Figuerola, gerent de l’àrea Territorial Metropolitana Sud de l’Institut Català de la Salut (ICS), “vam començar amb un convenciment i ara ja tenim més de 150 proves que escriure des de l’hospital, durant el procés de malaltia, constitueix una enorme experiència comunicativa d’enfortiment personal i benestar emocional”.

La infermera Antonia Castro, creadora i coordinadora del projecte, considera, per la seva banda, que “l'impacte que ha suposat el projecte i la publicació dels tres volums del llibre ens arriba directament amb la resposta dels pacients, ja que continuem rebent relats per a un futur quart volum.” Subratlla també que RELAT-Hos ofereix noves fórmules “que milloren i faciliten la nostra relació amb la persona hospitalitzada. Aquest apropament i relació que s'estableix és un valor afegit per fer més agradable l'estada a l'hospital del pacient i les seves famílies.”

La presentació del llibre s’ha fet avui en un acte que ha comptat amb la presència de molts dels relathadors i la intervenció especial de Lluís Agustí, director de l’Escola de Llibreria de la Universitat de Barcelona (UB), que ha explicat la seva experiència com a lector de poemes per telèfon a demanda durant les fases més dures de la pandèmia. En el decurs de l’acte, totes les autores i autors dels relats inclosos en el tercer volum han estat obsequiats amb el llibre.

Aquest Sant Jordi també se celebra el primer any d’activitat del web de RELAT-Hos, un espai en què ja s’ha publicat una desena d’entrevistes amb relathadors i relathadores, així com els seus relats corresponents, entre d’altres continguts en català, castellà i anglès. A més, s'hi poden escoltar versions en àudio dels relats gràcies a la col·laboració de betevé i de voluntaris relacionats amb la cadena.