Què és RELAT-Hos?

Projecte RELAT-Hos HUB pacient

L’Hospital Universitari de Bellvitge posa en marxa el projecte RELAT-Hos a finals de l’any 2017 com a part del seu pla global d'humanització adreçat a pacients, familiars i professionals.

Impulsada des de la Direcció d’Infermeria de l’Hospital de Bellvitge, i més concretament per la infermera Antonia Castro, com a autora i coordinadora, la proposta convida el pacient hospitalitzat a expressar les seves emocions, sentiments o inquietuds a través d'un relat.

Les hores o els dies de recuperació en un hospital poden fer-se molt llargs. RELAT-Hos ofereix als pacients una alternativa creativa que fa la seva estada a l’hospital més agradable i beneficiosa.

En posar-se a escriure, el pacient adquireix una nova identitat, la de relathador, amb la qual ses sent partícip d'un projecte diferent, que no s'esperava i que passa a formar part de la seva recuperació.

Tots els relats formen part d'un llibre que es regala a altres pacients interessats a llegir-lo durant el seu ingrés, els quals, al seu torn, troben una distracció, un entreteniment o una font d'inspiració.

És un projecte transversal, adreçat al pacient, però que també disminueix la tensió emocional de les famílies davant d'una situació dolorosa i inesperada. La gratificació també arriba als professionals sanitaris i a l’hospital com a institució, perquè dona resposta a un nou model de gestió enfocat en els pacients i les seves famílies i emmarcat dins un pla global d'humanització de la salut.

Com es pot participar a RELAT-Hos?

Cada pacient que participa a la iniciativa rep una carpeta amb material d’escriptura per poder crear el seu text, que en acabar és recollit pels professionals d’infermeria. Si el pacient vol acabar d’escriure el seu relat a casa quan rebi l’alta pot enviar-lo per correu electrònic a relathosbellvitge@gmail.com