Una jornada reuneix experts de l’Hospital de Bellvitge i emprenedors per buscar solucions tecnològiques innovadores

L’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) va ser el protagonista ahir de la jornada “Hospital Connection. Necessitats clíniques no resoltes: la visió de Bellvitge”, organitzada pel grup de Treball d’Innovació de CataloniaBio & HealthTech amb la col·laboració de l’HUB i l’IDIBELL. La trobada, realitzada en modalitat on-line, va reunir més de 40 assistents.

El seu objectiu va ser donar a conèixer a emprenedors i responsables d’innovació i recerca d’empreses de l’àmbit biomèdic i tecnològic diferents necessitats identificades a l’Hospital Universitari de Bellvitge.

Els experts de l’hospital van presentar als representants de les empreses la seva experiència i visió dels principals reptes que requereixen el desenvolupament de noves tecnologies, amb l’objectiu final de trobar solucions conjuntes hospital-empresa que arribin al pacient al més aviat possible.

Van obrir la jornada Marta Palicio i Melqui Calzado, vicepresidenta tercera i secretari general de CataloniaBio & HealthTech respectivament. La Dra. Montserrat Figuerola, gerent de l’Hospital de Bellvitge, va destacar a continuació que l'hospital té en marxa des del 2016 un pla estratègic enfocat cap a la innovació i la millora de l’atenció al pacient.

El Dr. Josep M. Cruzado, cap del Servei de Nefrologia, va explicar les principals necessitats clíniques que requereixen la col·laboració d’empreses biotecnològiques en el seu àmbit, i que passen principalment per millorar la detecció i la prevenció de la malaltia renal crònica, reduir la progressió d’aquesta malaltia, i optimitzar el seguiment del pacient trasplantat de ronyó.

La Dra. Gemma Via, infermera de la UCI i presidenta de la Comissió d’Innovació de l’hospital, va exposar tres reptes tecnològics de l’Àrea del Malalt Crític, com són eliminar el monitoratge amb cables, aconseguir la dispensació automatitzada dels recursos logístics, i implantar el reconeixement de comportaments del pacient.

El Dr. Nahum Calvo, director clínic de Radiodiagnòstic de l’Àrea Metropolitana Sud, va remarcar la necessitat de desplegar un sistema integrat d’informació multimèdia, un quadre de comandament integrat, i una aplicació interactiva de citació.

Finalment, la Dra. Susana Jiménez-Murcia, cap de la Unitat d’Addiccions Comportamentals del Servei de Psiquiatria, va destacar la necessitat d’implementar millores en l’avaluació diagnòstica i el tractament en temps real, en les teràpies basades en noves tecnologies, i en programes de prevenció de la gamificació.

Melqui Calzado i Laia Arnal, de CataloniaBio & HealthTech, van cloure l'acte destacant la transversalitat de les empreses agrupades en aquesta entitat –biofarmacèutiques, empreses de tecnologia mèdica i salut digital– i la seva capacitat per oferir solucions innovadores que donin resposta als reptes presentats pels diferents ponents.